معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در دیدار با هیات تجاری از کشور عراق گفت : موضوع ایجاد شهرک‌های صنعتی و اقتصادی مشترک را تا حدودی پیش بردیم و طرف عراقی نیز باید زمینه لازم را فراهم کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : همه ما باید در راستای توسعه و ترمیم روابط اقتصادی ۲ کشور تلاش صحیحی انجام دهیم.

او نقش تجار و شخصیت‌های اقتصادی را در این راستا بسیار مهم دانست و گفت : فعالان اقتصادی ۲ کشور می‌توانند ارتباطات خوبی شکل بدهند و روابط قبلی را حفظ کنند و اجازه ندهند موضوعات منفی روابط را تحت تاثیر قرار بدهد.

او با بیان اینکه ما دوست داریم روابط توسعه یابد و گاهی در عمل مشکل پیش می‌آید، گفت: در مقوله صادرات و واردات فعالان اقتصادی نقش دارند و ما سالانه ۲۰ میلیارد دلار واردات داریم که مایل هستیم از طریق عراق و فعالان اقتصادی آن انجام بدهیم که البته این میزان قبلا بیشتر بوده است.

او افزود: امارات و ترکیه بیشترین فعالیت را در این حوزه با ایران دارند و ما به‌عنوان مسئولان دولتی از مبادلات اقتصادی فعالان اقتصادی کرمانشاه و بابل عراق حمایت می‌کنیم.

حاتمی گفت: ایران با ۱۵ کشور همسایه است و ما کشوری قوی هستیم و دوست داریم با عراق رابطه اقتصادی داشته باشیم و جایگاه اقتصادی بابل را در شمال عراق بالا ببریم.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که کشور‌های همسایه‌اش قوی باشند، هر چند دشمنان دوست دارند طور دیگری در ذهن کشور‌های همسایه ما فرو کنند، ولی واقعیت این است که ایران دوست دارد کشور‌های همسایه‌اش باثبات باشند که مباحث افغانستان و عراق این حرف مرا تایید می‌کند.

حاتمی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری ۲ طرف بسیار مهم است، افزود: از کشور‌های اروپایی سرمایه‌گذاری داریم و ما در جنبه‌های مختلف از توانمندی برخورداریم.

این مسئول سرمایه‌گذاری عراق در ایران را برای طرفین خوب بیان کرد و افزود: ما هم دوست داریم در عراق سرمایه‌گذاری کنیم و اتاق‌های بازرگانی کرمانشاه و بابل برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی کنند.

او گفت: موضوع ایجاد شهرک‌های صنعتی و اقتصادی مشترک را تا حدودی پیش بردیم و طرف عراقی نیز باید زمینه لازم را فراهم کند و شما به تفاهم نامه عمل کنید و خوش قول باشید.

حاتمی گفت: موضوع توریست سلامت را می‌توانیم با تلاش فعالان اقتصادی عراق توسعه بدهیم، چراکه مراجعان بسیاری از عراق داریم و باید توجه داشت خدمات پزشکی ما باکیفیت و ارزان است و از کشور‌های اطراف از خدمات ما بهره می‌گیرند .

 

 

انتهای پیام/د

توسعه و ترمیم روابط اقتصادی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.