فرمانده سپاه ناحیه ملایر از برگزاری رزمایش گروه‌های جهادی و اعزام ۴۰۰ بسیجی به مناطق محروم این شهرستان خبر داد.

اعزام 400 بسیجی به مناطق محروم ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید جواد حسینی فرمانده سپاه ناحیه ملایر ظهر امروز در رزمایش گروه‌های جهادی در ملایر با بیان اینکه شکست دشمن کمک به مردم و در کنار مردم بودن است بیان کرد: وظیفه ما حل مشکلات مردم در مناطق محروم کشور است.

او با اشاره به اینکه این رزمایش با هدف کمک به مناطق محروم و کمتربرخوردار شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا شده است افزود: ۵۰ گروه جهادی در قالب ۴۰۰ نفر در این رزمایش شرکت دارند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه این گروه‌های جهادی شامل بسیج جامعه پزشکی، عمران صنعت، بسیج طلاب، جامعه زنان، حوزه علی بن ابیطالب، مهندسان کشاورزی گردان ۱۵۶ امام حسین (ع)، گردان دانش‌آموزی زینب کبری، شهید کاملی شهرداری و سلمان فارسی شرکت فرآورده‌های نفتی هستند.

او با بیان اینکه هدف این گروه‌ها رفع مشکلات مناطق محروم و حاشیه شهر است در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال فعالیت‌های بسیج سازندگی ملایر در قالب کمک به نقاط محروم شروع شده است افزود: با توجه به سیل ابتدای امسال و خسارت وارد شده به واحد‌های مسکونی قرار شد ۷۰ واحد تخریبی توسط بسیج سازندگی ساخته و یا تعمیر شود.

حسینی با بیان اینکه ۱۵ واحد مسکونی تعمیری بود افزود: تعمیر این واحد‌ها بدون هیچ بودجه و اعتباری توسط گروه‌های جهادی انجام شد و واقعاً گروه‌های جهادی در این زمینه سنگ تمام گذاشتد.

او با بیان اینکه ۷۰ منزل مسکونی در بحث عمرانی بوده است افزود: سه واحد در حال افتتاح است و بقیه نیز پیشرفت خوبی داشته و کار به خوبی پیش می‌رود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه این واحد‌ها زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد و در مناطق محروم هستند گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم این واحد‌ها را تحویل صاحبان آن‌ها دهیم.

او در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان در اردو‌های جهادی افزود: ایشان کار اردو‌های جهادی را بسیار باارزش دانستند و فرمودند «کار اردو‌های جهادی آنقدر با ارزش است که سپاس من حق آن را ادا نمی‌کند و سپاس خدا برای شما باشد.».

حسینی خطاب به جهادگران اردو‌های جهادی و کار جهادی را برخاسته از دل و ایمان دانست و گفت: شما قبل از اینکه به کسی کمک کنید با ورود به این کار به خودسازی پرداخته‌اید چراکه از وقت و زمان و درآمد خود گذشته و در راه خدمت به خلق خدا از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اید.

او با بیان اینکه در اردو‌های جهادی ملایر امسال ۱۴۰ گروه جهادی در قالب اردو‌های جهادی تشکیل و به مناطق و روستا‌های محروم اعزام شدند افزود: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ نفرروز توسط گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف کار انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه در کنار این گروه‌های جهادی محل محور نیز تشکیل شده است افزود: هر پایگاه گروه جهادی تشکیل و حوزه استحفاظی خود را انجام داده است.

او با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی نیز در کنار جهادگران حضور داشته است تصریح کرد: ۱۷ تیم پزشکی به مناطق محروم روستا‌ها اعزام شده است و از تهران نیز یک تیم پزشکی با ۵۰ پزشک در یکی از روستا‌های ملایر اعزام شدند که کار بسیار بزرگی در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم بود.

حسینی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز در قالب طرح «همگام با کشاورز» ۴۵ مهندس کشاورزی به ۹۵ روستا اعزام شدند خاطرنشان کرد: این کار نیز کمک بسیار خوبی به کشاورزان کرد و برکات زیادی را به همراه داشت.

انتهای پیام/د.ا

برگزاری رزمایش گروه‌های جهادی در ملایر

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.