مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با ورود سامانه جوی ناپایدار به استان دمای هوا تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به منطقه، وضعیت هوای استان اردبیل طی روز‌های آینده با ناپایداری‌هایی روبه‌رو خواهد شد که این سامانه از بعد از ظهر امروز وارد استان می‌شود.

او افزود: به دنبال ورود این سامانه تمامی مناطق استان اردبیل به ویژه نواحی منتهی به استان گیلان، کوه‌های باغرو و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از وزش باد‌های تند تا نسبتا شدید طی روز‌های شنبه و یکشنبه با سرعت حداکثر تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت خبر داد و گفت: کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس در روز‌های یکشنبه و دوشنبه و بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق نیز از عصر شنبه تا اواخر وقت یکشنبه مورد انتظار است.

محمدی اوج فعالیت سامانه بارشی را از عصر روز شنبه تا ظهر روز یکشنبه دانست و بیان کرد: با ورود این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در نواحی مستعد استان به ویژه در مناطق مرکزی و شمالی استان و تشکیل مه و کاهش دید در جاده‌ها و گردنه‌های مواصلاتی استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر اطلاع‌رسانی و اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص کوچ عشایر از دامنه‌های کوه سبلان اظهار کرد: این سامانه از صبح روز دوشنبه هفته جاری از سطح استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/ع

وزش تندبادی با سرعت ۷۲ کیلومتر برساعت در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.