مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: ۸۸ هزار و ۵۷۷ داوطلب اهدای خون ۶ماه اول امسال به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند.

مراجعه بیش از ۸۸ هزار مازندرانی برای اهدای خوناسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه در مجموع ۸۸ هزارو ۵۷۷ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون و تیم‌های سیار در استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۷ هزارو ۷۷۷ اهداکننده موفق به اهدای خون شدند.


او افزود: از مجموع اهداکنندگان خون ۶۵ هزارو ۹۹۷ نفر مرد و هزار و ۷۸۰ نفر نیز زن بوده اند.

مدیرکل انتقال خون مازندران آمار اهداکنندگان مستمر خون را در ۶ ماه اول امسال ۴۷ هزارو ۴۰۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۹ هزارو ۳۵۰ نفر نیز دارای سابقه اهدای خون و مابقی نیز اهداکنندگان باراولی بودند.

وی افزایش آمار مراجعه داوطلبان اهدای خون در انسال را در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۳ درصد عنوان کرد و افزود: آمار مراجعه و اهدای خون درشهر‌های بهشهر، قائم شهر، بابل، نور و چالوس در مشابه با مدت زمان سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

او گفت: در این مدت ۹۸ هزار و ۱۶۴ واحد فرآورده خون در بین مرکز درمانی استان توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با توجه به نیاز همیشگی بیماران به خون و فرآورده‌های خون از مردم مازندران خواست تا با مراجعه به مراکز اهدای خون در ایام محرم و صفر در پویش نذر خون شرکت کنند و با ترویج فرهنگ حسینی و ایثار و همبستگی در جامعه، انتقال خون استان را در تامین ذخایر خون وفرآورده‌های خون مورد نیاز بیماران همراهی کنند.

پوریانی پیشاپیش فرارسیدن ۷ مهرماه که روز ملی تقدیر از اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز نامگذاری شده است را به اهداکنندگان سلول‌های بنیادی استان تبریک گفت و افزود: در مازندران تا کنون تعداد ۶۰ نفر برای اهدای سلول‌های بنیادی ثبت نام کردند که از این تعداد نمونه ۱۶ اهداکننده به مرکز سپاس انتقال خون ایران ارسال شد.

او گفت: افزایش میزان جمعیت داوطلبان اهدای سلول‌های بنیادی خونساز شانس یافتن نمونه مناسب برای درمان بیماران نیازمند را نیز افزایش می‌دهد.

انتقال خون مازندران با دارابودن ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون نیاز خون و فرآورده‌های خون ۴۷ مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.

انتهدی پیام/ س

آخرین آمار اهدای خون در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار