مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از اجرای طرح سپاس و دیدار از خانواده‌های معظم شهدا برای برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی خبر داد.

اجرای طرح سپاس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزیمرتضی انصاری فر، مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: یک رویداد عظیم فرهنگی در حوزه‌ی ایثار و شهادت رقم خورده است و مقدمات برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی دارای حدود ۱۶ اجلاسیه است که اکثر این اجلاسیه‌ها برگزار شده است.

او ادامه داد: کنگره نهایی که با توجه به نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس برگزار می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این کنگره از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و رزمندگان و همه اقشار مختلف مردم و دوست داران ولایت و شهادت دعوت خواهد شد.

انصاری فر، بیانات و سفارشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت دیدار با خانواده شهدا را مورد توجه قرار داد و گفت: اجرای طرح سپاس، مراجعه خادم به مخدوم یکی از برنامه های اولویت دار بنیاد شهید است و مهمترین و زیباترین برنامه از برگزاری یک کنگره دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهداست.

او با بیان اینکه دیدار با خانوه‌های شهدا یکی از برنامه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است گفت: تیم‌هایی تشکیل شده است که در استان مرکزی از خانواده‌ی های معظم شهدا با هدیه‌ی قالیچه و عکس شهید بزرگوار دیدار می‌شود و مسئول این تیم‌ها و دیدار‌ها فرماندار هر شهر می‌باشد.

او ادامه داد: این تیم‌ها ضمن دیدار و هدیه عکس شهید همراه با لوگوی کنگره به خانواده‌ی آن شهید از آن‌ها برای حضور در اجلاسیه نهایی و کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی دعوت بعمل می‌آید.

مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: برنامه دیدار و سرکشی از خانواده شهدا به سرعت در حال انجام است و درنظر داریم تا برگزاری کنگره با بیش از نیمی از خانواده‌های معظم شهدا را دیدار انجام بشود و نیم دیگر بعد از کنگره انجام خواهد شد.

او افزود: به دلیل آماده نبودن هدایا دیدار از تمام خانواده‌های شهدا قبل از برگزاری کنگره امکان پذیر نیست و، چون عکس شهدا بسیار قدیمی است و کیفیت لازم را ندارند لذا آماده سازی و بازسازی عکس‌ها با یک کیفیت مطلوب نیاز به زمان زیادی دارد.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با موضوع شهدا و ایثارگران برگزار میشود و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این اجلاسیه‌ها حضور دارند ما اجلاسیه‌ی دیگری برگزار نکردیم.

انصاری فر بیان کرد: برای برگزاری این کنگره در طی برنامه ریزی‌های چند سال گذشته بنیاد شهید و نماینده ما مرتب در جلسه‌ها حضور داشته و تمام اطلاعات و پیشینه‌ی رزم و آمار و ارقام و کتاب‌هایی که برای برگزاری نیاز بوده است را بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختیار مسئولین برگزاری قرار داده است.

کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در ۱۱ مهرماه، ساعت ۸:۰۰ با حضور و سخنرانی سرلشکر سلامی، فرمانده سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ر

دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران یکی از فعالیت های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.