مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: متهم قاچاق مواد سوختی از این استان به پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: این متهم در قالب یک شرکت صادرات مواد سوختی با جعل اسناد و فاکتور‌های شرکت پالایش نفت تبریز قصد قاچاق بیش از ۱۷۴ هزار کیلوگرم مواد سوختی هیدارات کربن سبک از پایانه گمرک جلفا را داشت.

او افزود: اداره گمرک جلفا پس از بررسی و استعلام مدارک ارائه شده از سوی این شرکت و پس از استعلام از شرکت پالایش نفت تبریز مشخص شد که هیچ کدام از صورت حساب‌ها و مدارک از این شرکت صادر نشده است بنابراین گمرک این شهرستان به علت جعلی بودن اسناد علیه شرکت مذکور شکایت کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: پس از تشکیل پرونده در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مرند و احضار متهم و اخذ دفاعیات، شعبه مربوطه اتهام وارده را محرز و مسلم دانست.

یوزباشی، با بیان اینکه متهم علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲۰ میلیارد ریال محکوم شد، ادامه داد: ارزش اولیه کالای مکشوفه بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده و جریمه وی ۲ برابر ارزش اولیه کالا است.

یوزباشی افزود: از اول سال جاری تاکنون یک هزار و ۱۲۳ پرونده قاچاق کالا و ارز در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی تشکیل و یک هزار و ۸۴ پرونده مختومه شده است.

 

انتهای پیام/ش

  تشکیل یک هزار و ۱۲۳ پرونده قاچاق کالا و ارز در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.