رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود دلاوری و شجاعت بانوی دلاور کرمانشاهی را که در مقابل عراقی‌ها در زمان جنگ ایستادگی کرده بود مورد تمجید قرار دادند.

نظر رهبر انقلاب درباره بانوی دلاور کرمانشاهی + عکسنوشتهبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پارک شیرین کرمانشاه تندیس زنی تبر به دست نصب شده که استوار ایستاده است. زنی که زندگی اش تبدیل به نماد استواری کرمانشاه و ایران شده و روایت زندگی اش هزاران جلد از کتاب فرنگیس را به فروش رساند.

فرنگیس حیدرپور متولد ۱۳۴۱ است که پس از حمله عراق به محل زندگی‌شان، مانند بقیه مردم مجبور به فرار شد. اما در حین فرار اتفاقی برای این زن رخ داد که نامش را جاودانه کرد. در هنگام فرار و در بین راه این دختر ۱۸ ساله به همراه پدر و برادرش در محاصره عراقی‌ها گرفتار شدند. پدر و برادر فرنگیس در نبرد با عراقی‌ها کشته شدند اما او فقط با تبر یکی از عراقی‌ها را کشت و عراقی دیگر را با تمام تجهیزات جنگی‌اش اسیر کرد و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل داد.

شهامت این شیرزن کرمانشاهی مورد تمجید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت. مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان با اشاره به دلاوری و شهامت این شیرزن کرمانشاهی فرمودند: " بزرگ زن، هم دلاور و پرقدرت، هم بااحساس و لطیف. "

نظر رهبر انقلاب درباره بانوی دلاور کرمانشاهی + عکسنوشته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار