سرهنگ حسین صادقی گفت: این فرد به با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی کرده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان ضمن بیان اینکه یک مجرم فضای مجازی در سمنان دستگیر شد، گفت : این متهم با استفاده از پیام‌رسان اینستاگرام و پروفایل جعلی خود، نسبت به انتشار تصاویر خصوصی یک شهروند اقدام می‌ورزید.

او بابیان اینکه پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا سمنان و طرح شکایت نسبت به سوءاستفاده و جعل شبکه فضای مجازی اینستاگرام توسط یک جوان پرونده مذکور گشوده شد، افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان مشخص شد که متهم نسبت به ایجاد پروفایل جعلی و انتشار تصاویر فردی از شاکی مبادرت ورزیده است لذا دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: متهم این پرونده فضای مجازی در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه اقدام مجرمانه در فضای مجازی می‌شد که با هوشیاری و اقدامات پلیسی و همچنین ارائه مدارک و مستندات درنهایت مجبور به اعتراف شد.

صادقی بابیان اینکه انتشار تصاویر شخص شاکی، بزه ارتکابی متهم تشخصی داده شد، تأکید کرد: پرونده این متهم به همراه مدارک به دستگاه قضایی ارجاع داده شد، ابراز کرد: سامانه پاسخگویی به‌فوریت‌های سایبری از طریق پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت شکایات مردم در فضای مجازی است.

او از مردم استان سمنان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه مراتب را به پلیس اعلام داشته و فورا اقدام کنند همچنین پلیس فتا نیز به دلیل حساسیت این قبیل جرائم از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/ح

انتشاردهنده عکس‌های خصوصی در اینستاگرام و فضای مجازی دستگیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.