رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط خاص کشور از لحاظ اقتصادی شمار موکب‌های بوشهری امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، موکبرئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر بیان کرد: امسال این استان، در مسیر‌های داخلی ۲۴ موکب، مرز شلمچه پنج موکب، شهر نجف سه موکب، در مسیر نجف به کربلا ۱۱ موکب و در کربلای معلی  نیز ۲۳ موکب دارد.

عبدالرضا مطاف افزود: در برخی از کارهای اداری از جمله گمرکات مرزی و ترابری مشکلاتی برای موکب‌های استان وجود دارد که امیدواریم مسئولان مربوط برای حل این مشکلات چاره اندیشی کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر ادامه داد: پارسال ۵۴ موکب این استان در مراسم اربعین حضور داشتند که از این شمار، ۱۸ موکب در مسیر‌های ارتباطی استان (نقطه صفر مرزی جنوبی تا شمالی استان به شهرستان دیلم) و پنج موکب نیز در مرز شلمچه پذیرای زائران داخلی و خارجی اربعین بودند.

مطاف بیان کرد: همچنین از استان بوشهر یک موکب در نجف، ۱۰ موکب در مسیر نجف به کربلا و ۱۸ موکب در شهر کربلا پذیرای زائران بودند.

او عنوان کرد: با تلاش موکب‌های استان بوشهر پارسال، ۳۵ هزار و ۷۸۰ زائر اربعین حسینی اسکان یافتند و با ۲۶۲ هزار و ۸۶۰ وعده غذایی و میان وعده از زائران پذیرایی شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: همچنین پارسال، ۵۸ دستگاه کامیون، گریدر و کانکس موکب‌های استان بوشهر را در مسیر کربلای معلی پشتیبانی کردند.

انتهای پیام/ک

افزایش موکب‌های بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.