فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، با اشاره به اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت : با وجود تهدیدات، تمام‌قد در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : تجار و بازاریان با پشتیبانی از امام خمینی (ره) یکی از پایه‌های اصلی پیروزی انقلاب شدند.

او گفت : این تجار بودند که در دوران دفاع مقدس تمام قد از رزمندگان دفاع کردند و با تمام اموال و جان خود به میدان آمدند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص)، سرچشمه تمام ارزش‌های انقلاب و فرهنگ‌های دفاع مقدس را عاشورای حسینی (ع) دانست و گفت: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس برای ما و بسیاری از مردم جهان به یک گنج و ارزشی بزرگ تبدیل شد.

ریحانی گفت: دفاع مقدس بستر یک حرکت و تقکر حیاتی شد و امروز برای ما بزرگترین عزت و خودباوری را به ارمغان آورد؛ قبل از انقلاب و دفاع مقدس ما و بسیاری از کشور‌های منطقه خود را باور نداشتیم، اما امروز به یک قدرت جهانی تبدیل شده‌ایم.

او با بیان اینکه مردم کرمانشاه از همان سال ۵۷ درگیر جنگ شدند، افزود: در همان ابتدای انقلاب جوانان کرمانشاه به سنندج رفتند و این شهر را آزاد کردند، پس از آن نیز محاصره کامیاران را شکستند و وارد درگیری­‌های مریوان و پاوه شدند.

فرمانده سپاه کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاهی‌ها پیش از آغاز جنگ نیز در نقاط مرزی با صدام درگیر شده بودند، گفت: اگر به تاریخ جنگ تحمیلی نگاه کنیم، می‌بینیم که آغاز و پایان جنگ دقیقا در استان کرمانشاه بود.

ریحانی افزود: در حالی که در دوران دفاع مقدس استان‌های مرکزی کشور هر کدام یک یا ۲ یگان داشتند، ۱۶۰ هزار جوان کرمانشاهی تنها در سپاه در قالب ۱۴ یگان رزمی به میدان می‌رفتند.

او به حمایت جهان غرب و شرق از رژیم بعث عراق اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی اصلا موشکی نداشتیم؛ کشور سوریه در آن زمان در مقابل جهان عرب ایستاد و به عنوان تنها حامی ایران نخستین موشک‌ها را به ما داد.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) گفت: امروز با تلاش جوانان و نخبگان کشور دقیق‌ترین تجهیزات نظامی از جمله بهترین موشک‌های نقطه زن را تولید می‌کنیم.

ریحانی به ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: جوانان این کشور امروز دقیق‌ترین تسلیحات را به صورت کاملا بومی می‌سازند و در مقابل دشمنان تمام قد می‌ایستند.

او با بیان اینکه جهان استکبار یک جنگ بزرگ را علیه جهان اسلام آغاز کرده است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در یک جنگ بزرگ در تمام قد در مقابل دشمنان ایستاده است.

این فرمانده ارشد نظامی افزود: امروز آمریکا از تجهیزات و امکانات نظامی بسیاری برخوردار است، اما از بی عملی در مقابل ما رنج می‌برد و توانایی رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

ریحانی به ناآرامی‌ها در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: با وجود تمام تهدیداتی که امروز در اطراف ما وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران از اقتدار امنیتی بهره می‌برد و در امنیت کامل است.

او پشتوانه‌های مردمی را مهمترین عامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مردم با مشکلاتی همچون مشکلات اقتصادی درگیر هستند، اما از اصول و انقلاب خود کنار نخواهند کشید .

 

 

انتهای پیام/د

تجار و بازاریان یکی از پایه‌های اصلی پیروزی انقلاب

 

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.