‍ یادواره ۳۰۰ شهید گرانقدر شهرستان هرسین با حضور مسئولین خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مصلی نماز جمعه شهر هرسین برگزار شد.

‍ برگزاری یادواره ۳۰۰ شهید گرانقدر شهرستان هرسینبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین در آغاز این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس از برگزار کنندگان این یادواره تقدیر کرد وگفت: انشاءالله دانش آموزان و دانشجویان بتوانند از این حسن تقارن بهار مهر و هفته دفاع مقدس به نحو احسن استفاده نمایند و ما نیز بتوانیم این ارزش‌ها را که از میراث گرانبهای امام (ره) و علایق مهم و مورد نظر مقام معظم رهبری است را بخوبی انتقال دهیم.

شاه آبادی در این مراسم خطاب به دانشجویان و دانش آموزان گفت: شهادت از مهمترین دستاورد‌های شیعه اثنری عشری و معیار‌های حفظ حکومت‌های شیعی از زمان صدر اسلام تاکنون است و حضرت امام خمینی (ره) موضوع شهادت را هم در دوران مبارزات انقلاب، دوران دفاع مقدس و هم در مباحث خود بصورت جدی پیگیری، رصد و ترویج فرمودند.

شاه آبادی در تکمیل سخنانش افزود: در دوران دفاع مقدس شرایطی پیش آمد که جوانان عزیز در غالب فرماندهان بزرگ آزمون دادند و منشأ اثر شدند و پیشکسوتانی که ماندند مدیریت‌های مهم کشور را با تجربیات مدیریت بحران بسیار بالا اداره کردند و مهمتر از این نکات مهم تداوم فلسفه شهادتی بود که همچنان ادامه دارد.


فرماندار هرسین بیان کرد: مقام معظم رهبری موضوع مهم اربعین را که منشعب از همان فلسفه شهادت است را مطرح کردند و اربعین در جهان امروز به یک جریان بی نظیر تبدیل شده است و در اوج شکوه و امنیت و اقتدار ایران اسلامی، اسلام ناب شیعی را به رخ دشمنان میکشیم و این فلسفه‌ای است که قسمت عمده‌ای از آن را از دوران دفاع مقدس داریم و دوران دفاع مقدس دورانی پر از اعجاز است.

فرماندار شهرستان هرسین در پایان سخنانش بیان داشت: مقام معظم رهبری به جوانان اعتقاد و ایمان دارند و بنا به فرموده ایشان جوانان میتوانند کشور را از بن بست‌ها خارج کنند و بن بستی بزرگتر از این نبود که ما دوران جنگ تحمیلی با بیش از ۳۸ کشور جنگیدیم و پیروز شدیم و ما هم معتقدیم که در بدنه دولت باید به جوانان اعتماد کنیم.

 

 حجت الاسلام شمس الله جلیلیان مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کرمانشاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس امنیت و عزت کشور را ناشی از خون شهدا دانست و بر ادامه راه آنان توسط جوانان تاکید کرد.

حجت الاسلام جلیلیان در ادامه سخنان خود به تشریح سخنان و نگاه مقام معظم رهبری درباره دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دوران هشت ساله دفاع مقدس گنج است و باید از دستاورد‌های این گنج بهره‌مند شویم و از آثار و برکات این گنج بتوانیم برای آینده کشور استفاده کنیم و این بستگی به هنر ما دارد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کرمانشاه اهداف دشمنان در دوران جنگ هشت ساله تحمیلی را نابودی انقلاب نوپا، جلوگیری از رشد و صدور انقلاب اسلامی، تقویت اسرائیل، حفاظت از منافع ابر قدرت‌ها خصوصا آمریکا، به قدرت رسیدن و یا در قدرت لیبرال‌ها در نظام سیاسی کشور و حاکمیت عراق بر اروند و تصرف جرائر ایران ذکر کرد و ادامه داد: نه تنها اهداف دشمنان محقق نشد بلکه روز به روز شاهد اقتدار و صدور انقلاب اسلامی در جهان هستند و اسلام ناب محمدی با پرچم داری، ولی امر مسلمین برای آنان یک تهدید شده شده است و از آن می‌ترسند.

او اظهار داشت: امروز خواب اسرائیل تعبیر نشد بلکه شاهد هستیم جوانان حزب الله با رهبری سید حسن نصرالله خواب را از چشمان ارتش مجهز اسرائیل ربوده است.

حجت الاسلام جلیلیان افزود: پشت سر ولایت هستیم و آمریکا در منطقه جایگاهی ندارد و در متزلزل‌ترین موقعیت خود قرار دارد و منافع آمریکا در منطقه در تیرس موشک‌های ارتش و سپاه قرار دارد و قدرت آمریکا روز به روز رو به افول است.

انتهای  پیام/ز

 

آمریکا در منطقه جایگاهی ندارد

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.