فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: مردم ایلام در زمان جنگ تحمیلی و عدم ترک شهر و دیار، سلحشوری و مقاومت خود را در برابر تجاوز رژیم عراق به دوست و دشمن اثبات کردند.

مردم ایلام با عدم ترک دیار خود مقاومت وسلحشوری را به دشمن نشان دادند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سردار جمال شاکرمی گفت: مردم ایلام با حضور در پشت جبه‌های جنگ و خالی نکردن منطقه هرچند به ظاهر در زیرچادر‌ها به زندگی روزمره، اما سخت خود مشغول بودند، ولی در عمل دشمنان را با صبرنستوه خود به سخره گرفتند.

او افزود: آن‌ها علاوه بر اینکه استان را ترک نکردند بلکه با کمترین امکانات و تجهیزات جنگی از همان ماه‌های اولیه شروع جنگ با رشادت‌های بی نظیر خود به مصاف دشمن تا بن دندان مسلح رفتند و، چون استان ایلام فاقد یگان رزمی ارتش بود لذا خود مردم اقدام به تشکیل بسیج مردمی از طوایف و ایلات و عشایر کردند.

شا کرمی اضافه کرد: مردم استان ایلام تا مدت‌های طولانی با ابتدایی‌ترین ادوات جنگی در حد توان خود در برابر تجاوز رژیم بعث مقاومت کردند و با وجود تحمل بمباران و تقدیم شهدای متعدد و حتی کشته شدن‌های گروهی و جمعی افراد بیگناه و بی دفاع در پی حملات موشکی عراقی‌ها باز هم با اراده پولادین صحنه جنگ را ترک نکردند.

او گفت: مردم استان ایلام با تمام هستی و جان و مال خود به جنگ دشمن رفتند بدون اینکه این رشادت‌های بی بدیل و سختی‌هایی که این مردم تحمل کردند در جایی بازگو و به آن پرداخته شود.

شاکرمی اظهار کرد: وظیفه صاحبان قلم، نویسندگان، رسانه ها، کارشناسان علوم جنگی و اجتماعی است که عظمت رشادت مردم استان ایلام را در محافل عمومی و گسترده بیان کنند و این موضوع نمود بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/اس

اراده پولادین مردم ایلام مانع ترک شهرها در دوران دفاع مقدس شد

برچسب ها: دفاع مقدس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.