همایش اقتصادی ایران با حضور نمایندگان بیش از ۱۴۰ شرکت کوچک و‌ متوسط اتریشی در وین برگزار شد.

برگزاری همایش اقتصادی ایران با حضور نمایندگان شرکت های کوچک و‌متوسط اتریشیبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ همایش اقتصادی ایران با حضور نمایندگان بیش از ۱۴۰ شرکت کوچک و‌ متوسط اتریشی و ۳۰ تن از نمایندگان و اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش در محل اتاق بازرگانی فدرال اتریش WKO در وین برگزار شد.

در این نشست پدرام سلطانی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش با اشاره به روابط خوب اقتصادی و تجاری ایران و اتریش، بر اهمیت نقش بخش خصوصی بویژه شرکت‌های کوچک و متوسط در حفظ و توسعه روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.

حمیدرضا مدد کاردار سفارت کشورمان در وین طی سخنانی در این همایش ضمن اشاره به سابقه روابط دیرینه و بسیار خوب ایران و اتریش، حمایت دولت اتریش از برجام و همچنین سفر مقامات عالیرتبه دوکشور، آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران جهت ارایه اطلاعات، خدمات و تسهیلات برای هیات‌های اقتصادی و تجاری اتریشی را اعلام کرد.

در این نشست چند تن از مسئولین اتاق بازرگانی فدرال اتریش، وزارت فدرال همگرایی، اروپا و امور خارجه و وزارت اقتصاد و دیجیتال سازی اتریش و همچنین گرابمایر رایزن اقتصادی سفارت اتریش در تهران در خصوص ظرفیت ها، قابلیت‌ها، مشکلات و تنگنا‌های مرتبط با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی امریکا علیه کشورمان توضیحاتی ارائه کردند.

طرف‌های اتریشی تاکید کردند دولت اتریش و اتحادیه اروپا تحریم‌های یکجانبه آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسند و با آن مخالف هستند.

در ادامه این نشست نمایندگان شرکت‌ها و موسسات ایرانی و اتریشی به صورت پرده نگار (پاورپوینت) مجموعه داده‌ها و اطلاعات مفیدی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دو کشور ایران و اتریش را به نمایش گذاشته و بصورت دوجانبه (B ۲ B) نیز مذاکرات فنی انجام دادند.

انتهای پیام/

روابط ایران و اتریش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار