معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: با توجه به استقبال مددجویان، اشتغال خانگی میوه خشک کنی با اولویت زنان سرپرست خانوار گسترش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید مرتضی دهقانی حسین آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: تولید محصولات خشک شده سبزی و میوه از مدتی پیش آغاز و در این زمینه ۲۰ دستگاه به مددجویان واگذار شده است.

دهقانی افزود: با تجربیات حاصل شده و اطلاع سایر مددجویان از موفقیت اجرای این طرح، درخواست‌ها برای دریافت‌ها در حال افزایش است.

او اضافه کرد: در مرحله نخست ۱۰۰ دستگاه میوه خشک کن به مددجویان واگذار می‌شود که در مراحل نهایی است.

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان، برای اجرای مرحله بعدی اقدام شده است که طی روز‌های آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

دهقانی افزود: یکی از دلایل موفقیت طرح میوه خشک کنی در استان قزوین این است که به دنبال اجرای سریع و بدون برنامه نبودیم از این رو با تدابیر اندیشیده شده یک شرکت را به عنوان پشتیبان به مددجویان معرفی کرده ایم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: دستگاه میوه خشک کنی به صورت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار مددجو قرار می‌گیرد و برای پرداخت اقساط تسهیلات فرصت مناسب داده می‌شود.

او گفت: براین اساس مددجو دیگر برای خرید میوه و سبزی فروش محصول آماده شده به بازار نمی‌رود بلکه یک شرکت که در این زمینه فعال است، براساس نیاز بازار محصول را با قیمتی مناسب خریداری می‌کند و در اختیار مددجو قرار می‌دهد و در نهایت محصول تولید شده را نیز خریداری می‌کند.

دهقانی حسین آبادی افزود:در اجرای این طرح اشتغال زایی، زنان سرپرست خانوار اولویت دارند که مجریان این طرح، پیش از اجرا باید در دوره آموزشی شرکت کنند.

انتهای پیام/ک

اشتغال خانگی میوه خشک کنی با اولویت زنان سرپرست خانوار گسترش می‌یابد

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار