با حضور قائم مقام بانک تجارت دبستان شهدای بانک تجارت در روستای واپگ شهرستان سرباز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،امروز با حضور قائم مقام بانک تجارت دبستان شهدای بانک تجارت در روستای واپگ شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

نادر حق‌وردی در مراسم افتتاح این دبستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از رویکرد‌های بانک تجارت در انجام امور اجتماعی و عام‌المنفعه احداث، نوسازی و تجهیز مدارس در مناطق محروم است که امروز به لطف خدا توانستیم دبستانی را در یکی از محروم‌ترین نقاط استان سیستان و بلوچستان احداث کنیم.

وی افزود: این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع، با ۱۳۲ متر زیر بنا احداث شده است.

حق وردی به دیگر اقدامات این بانک اشاره کرد و گفت: این بانک تا کنون در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به ساخت چندین مدرسه، خانه بهداشت، دستگاه کلرزن هیدرو میکانیکی، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی کرده است.

قائم مقام مدیر عامل بانک تجارت با تاکید بر اینکه بانک‌ها میتوانند در زمینه توسعه کیفیت آموزش، سلامت، فرهنگ آبادانی و دیگر مباحث نقشی موثر داشته باشند گفت: پرداخت تسهیلات در تمامی بخش‌های اقتصادی در قالب عقود اسلامی از جمله مضاربه، مرابعه، مشارکت مدنی و قرض الحسنه در بانک تجارت انجام می‌شود.

حق وردی به تشریح تعدادی از طرح‌های جدید بانک تجارت از جمله طرح کریمان (ویژه اهل سنت) و طرح پرداخت تسهیلات آنی وغیره اشاره کرد.

وی با اشاره به مشارکت بانک تجارت در پروژه‌های ملی گفت: بانک تجارت در احداث پروژه‌های ملی مانند طرح‌های پتروشیمی، راه آهن و مترو نیز همکاری‌های بسیار خوبی داشته است.

در ادامه امام جماعت روستای واپگ نیز از مدیر عامل بانک تجارت به جهت ضرورت ساخت این دبستان در روستا تقدیر و به وضعیت نامناسب مدارس در این روستا اشاره و از مسئولین آموزش و پرورش استان خواست تا توجه ویژه‌ای به کیفیت وضعیت آموزشی در مناطق روستایی داشته باشند.

معاون اداری مالی اموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم از اقدامات بانک تجارت در راستای ایفای نقش مسولیت اجتماعی قدردانی کرد و گفت: این گونه اقدامات با هدف ایجاد و فراهم کردن شرایط تحصیل مناسب برای دانش آموزان مناطق محروم اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی گفت: این مدرسه ۳ کلاسه با بهترین استاندارد‌های آموزشی توسط بانک تجارت برای دانش آموزان این روستا احداث شده است.

در پایان نیز به تعدادی از دانش آموزان روستا، کیف حاوی لوازم التحریر و نوشت‌افزار اهدا شد.

انتهای پیام/گ

افتتاح دبستان در سرباز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار