رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زابل گفت: کارگاه مرمتی بانک ایران و انگلیس در شهرستان زابل فعال است، این بنا که مرمت آن از اواخر اسفند ۹۷ آغاز شده، قرار است به عنوان بازارچه صنایع دستی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رضا کیخواه آریا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زابل اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی شهرستان زابل، در نیمه نخست سال تعداد ۱۲ کلاس صنایع دستی در ۲ ترم برگزار شد که در مجموع دو ترم ۱۵۸ نفر در این کلاس‌ها آموزش دیدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زابل افزود: همچنین ۲۷ اثر فاخر صنایع دستی برای مسابقه دریافت نشان اصالت به اداره کل میراث فرهنگی استان ارسال شده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری منظم نشست‌های فعال صنعتگران و هنرمندان با حضور معاون صنایع دستی در این شهرستان یادآور شد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت روز صنایع دستی و حضور صنعتگران در نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت هفته دولت در شهرستان زابل از دیگر اقدامات اداره میراث فرهنگی زابل در حوزه صنایع دستی است.

او گفت: در حوزه میراث فرهنگی نیز مراسم هفته میراث فرهنگی با حضور اهداکنندگان اثر به موزه و تقدیر از آن‌ها در شهرستان زابل اجرا شد.

کیخواه آریا بیان کرد: برگزاری ۱۰ جلسه شاهنامه خوانی در اداره میراث فرهنگی زابل و فعالیت کارگاه مرمتی بانک ایران و انگلیس در شهرستان زابل از اقدامات دیگر اداره میراث فرهنگی زابل در ۶ ماهه امسال است.

او در خصوص بنای تاریخی بانک ایران و انگلیس گفت: این بنا که مرمت آن از اواخر اسفند ۹۷ آغاز شده قرار است پس از مرمت و بازسازی با کاربری بازارچه صنایع دستی مورد استفاده قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری، کلنگ زنی مجتمع خدمات گردشگری با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در زابل انجام شد، گفت: برگزاری جشنواره گردشگری گلابگیری و میزبانی از تور‌های گردشگری بویژه تور گردشگری محرم در شهرستان زابل نیز اقدامات دیگری است که در نیمه نخست امسال در حوزه گردشگری انجام شده است.

انتهای پیام/گ

مرمت اثر تاریخی در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار