امام جمعه زاهدان از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه پاسداران و مجموعه دستگاه‌های امنیتی به سبب تلاش شبانه‌روزی برای تامین نظم و امنیت عزاداران حسینی در دهه اول محرم در سیستان و بلوچستان تقدیر کرد.

تقدیر امام جمعه زاهدان از دستگاه‌های امنیتی به سبب تامین نظم و امنیت عزاداران حسینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی امام جمعه زاهدان  در خطبه‌های نماز جمعه در زاهدان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی نیز اظهار کرد: این روز روز‌های عزای ابا عبدالله الحسین و امام سجاد (ع) است که خدمت تمام مسلمانان و خدمت رهبر معظم رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض میکنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: نهضت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا هر ساله در کل کشور و حتی اکثر کشور‌های دنیا با شکوه‌تر و پر شور‌تر برگزار می‌شود طوری که هر سال دلداده‌های به امام حسین و یارانش بیشتر می‌شوند.

او  ادامه داد: فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) در تمام دنیا گسترش پیدا کرده تا صبر و ایثار و مقابله با ظلم و آزادی و آزادگی در دنیا گسترش پیدا کند.

محامی افزود: البته مردم میهن اسلامی ایران درس‌های آموزنده از فرهنگ اهل بیت (ع) و همچنین نهضت مقاومت عاشورا آموختند و این درس‌ها را در چهل سال انقلاب همیشه سرلوحه خود قرار داده اند.

او  ادامه داد: کشور لبنان و فلسطین بار‌ها در برابر زیاده خواهی کشور‌های غربی و اسرائیل مقاومت کردند و این الگو را از نهضت امام حسین آموختند.

محامی افزود: خوشبختانه در استان سیستان و بلوچستان هم عزاداری‌های ابا عبدالله الحسین بسیار پر شور برگزار شد و امید است که این عزاداری‌ها تا پایان ماه صفر همینطور پرشور ادامه داشته باشد.

محامی همچنین از تمام دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی و بسیج و سپاه پاسداران تشکر کرد که با تلاش شبانه روزی نظم و امنیت را در دهه اول محرم برقرار کردند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در سخنرانی هفته گذشته سید حسن نصرالله رهبر جبهه مقاومت لبنان فرمودند که جبهه مقاومت اسلام کشور ایران است و رهبر این مقاومت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای هستند که با رهنمود‌های بسیار گوهر بار خودشان مکتب امام حسین (ع) را به همه مسلمانان می‌آموزند.

محامی افزود: ایرانیان از گذشته اهل شهر و ادب بودند و آثار خودشان را در سراسر دنیا پخش کردند تا اخلاق و معنویت و انسانیت و فرهنگ ایرانیان را به کل دنیا نشان داده اند که همه این‌ها میراث فرهنگی ما است که باید قدر این گوهر هایش فراوان کشور را بدانیم حتی در همین استان هم میبینیم که گستردگی فرهنگ سیستانی و بلوچ در همه دنیا زبان زد است که چطور با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی چند صد ساله دارند، این میراث بزرگ را باید قدر بدانیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: امروزه عصر ارتباطات است و وسایل ارتباط جمعی بسیار زیاد است به خصوص این فضا‌های مجازی بسیار گسترده شده است و ما باید شعور استفاده از این وسایل ارتباط جمعی را داشته باشیم و از مشکلات این فضا‌ها غافل نشویم چرا که اگر استفاده نادرست از فضای مجازی داشته باشیم اثرات بسیار مخربی بر خانواده‌ها دارد.

محامی افزود: نمی‌شود در فضای مجازی با آبروی کسی بازی کرد امروزه مد شده که تا اتفاقی در مملکت می‌افتد بعضی از جاهلان چنان این مسئله را بزرگ میکنند و با آبروی آن شخص بازی میکنند و حتی گاهی سوژه دست دشمنان میدهند که این کار اصلا درست نیست.

امام جمعه زاهدان گفت: همه فرزند انقلاب و پشتوانه‌های این کشور هستیم پس باید با هوشیاری و نگاه باز از امکانات و زیرساخت‌هایی که فراهم شده استفاده کرده و در حفظ آن‌ها تلاش کنیم.

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار