معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با خرید توافقی هر کیلوگرم زرشک ۱۰ هزار تومان، دست دلالان از بازار زرشک کوتاه می‌شود.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،عصمتی پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش طمع دلالان به محصولات کشاورزی خرید توافقی محصولات است که در ارتباط با محصول زرشک امسال این تدبیر اندیشیده شده است.


او افزود: طبق مصوبه کمیسیون قیمت‌گذاری در اتاق بازرگانی استان قیمت خرید برای هر کیلوگرم زرشک امسال ۱۰ هزار تومان اعلام شد و هیچ دستگاه یا فردی اجازه خرید پایین‌تر زرشک را ندارد.


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: طبق این مصوبه مقرر شد اگر چنانچه خریدی زیر قیمت تعیین شده انجام شد سازمان تعاون روستایی، زرشک را با قیمت تعیین شده از کشاورز خریداری کند.


عصمتی پور افزود: بدون شک جلوی ورود دلالان به بازار خرید و فروش را نمی‌توان گرفت، اما با تعیین این قیمت راهی برای کاهش قیمت توسط دلالان وجود نخواهد داشت، اگر کسی مایل به خریداری بالاتر از این قیمت بود کشاورزان مختار به فروش هستند.


او با بیان اینکه کمیسیون قیمت‌گذاری باید تدبیری هم برای مصرف کننده داشته باشد، گفت: برخی بر این قیمت‌گذاری اعتراض دارند، اما با توجه به اینکه از هر چهار کیلوگرم زرشک‌تر یک کیلوگرم خشک تهیه می‌شود با افزایش قیمت مصرف کننده تمایلی برای خرید نخواهد داشت و باز کشاورزان متضرر می‌شوند.


معاون تولیدات دامی جهاد کشارزی خراسان جنوبی افزود: قیمت‌گذاری با قیمت‌های گزاف سرنوشت زرشک را هم همچون محصول سیر و سیب‌زمینی و پیاز خواهد کرد پس قیمت منصفانه سبب زیان کشاورز نخواهد شد، زیرا محصولی که بازار فروش نداشته باشد محکوم به ضرر است.


سال گذشته در خراسان جنوبی ۱۸ هزار و ۸۳۰ تن زرشک تولید شد که طبق پیش‌بینی کارشناسان جهاد کشاورزی این مقدار به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن در سال جاری خواهد رسید.
انتهای پیام/ب


برداشت زرشک در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.