استاندار گفت : توجه به ایجاد صنایع فراوری در محصولات استراتژیک کشاورزی از جمله عناب زرشک و زعفران در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت :  علیرغم ظرفیت و پتانسیلی که در حوزه کشاورزی  داریم متاسفانه شاهد خام فروشی این محصولات هستیم.

او با توجه به اینکه فراوری محصولات استراتژیک استان که به عنوان برند اصلی این استان محسوب می‌شود بیان کرد: یکی از اولیت‌های ما تمرکز بر صنایع فراوری در محصولات استراتژیک کشاورزی عناب زرشک و زعفران است.

معتمدیان با اشاره به اینکه در بعضی از محصولات کمتر از یک درصد فراوری انجام می‌گیرد افزود : در تلاشیم تا با سرمایه گذاری بخش دولتی و حمایت بانک‌ها و منابعی که از ناحیه دولت تزریق می‌شود شاهد پویای در این بخش باشیم.

استاندار با اشاره به بخش صنایع دستی عنوان کرد : با حمایت بانک ها اعتبارات خوبی تامین کرده ایم تا در بحث بومگردی با توجه به استقبال خوبی که مردم استان و استان های همجوار داشتند شاهد گسترش و توسعه آن در استان باشیم .

او باتوجه به توسعه صنایع دستی در استان ادامه داد : با برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در استان های مختلف به دنبال تقویت و حمایت از صنایع دستی در استان هستیم.

معتمدیان با توجه به ظرفیت خوب انرژی نوین و گیاهان دارویی گفت : این ظرفیت ها به عنوان اولویت های برنامه ای در استان مد نظر مدیران استان قرار خواهد گرفت.

استاندار در خصوص احیا و مرمت قنوات افزود : با اعتبارات ۲ برابری که امسال معاونت آب و خاک اختصاص داده است شاهد مرمت تعداد بیشتری از قنوات در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

او بیان کرد : در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری حدود ۴ برابر افزایش جذب اعتبارات ملی داشتیم.

معتمدیان در پایان اظهار کرد : همه این فعالیت ها و برنامه ها در جهت فعالسازی بخش خصوصی است و ما در تلاشیم پروژه هایی که در این زمینه است را به مردم و پیمانکاران محلی در مناطق مختلف استان واگذار کنیم.

انتهای پیام/ک

توسعه صنایع دستی با حضور در نمایشگاه های استان های مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار