جانشین قرارگاه ثارالله گفت: اعمال حسنه رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کرد.

خبرنگار: کاظمی/اعمال حسنه رزمندگان جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله عصر امروز در مراسم تجلیل از عکاسان و خبرنگاران دوران دفاع مقدس، گفت: جنگ تحمیلی توسط رزمندگان تبدیل به دفاع، و دفاع تبدیل به دفاع مقدس شد.

او با بیان اینکه امام بزرگوار این تهدید را به فرصت تبدیل کرد، گفت: بر اساس اعمال حسنه رزمندگان این شد که جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کردیم، زیرا که بر هر انسانی واجب است از حریم انسانی خود دفاع کند.

جانشین قرارگاه ثارالله در ادامه با نقل خاطره‌های از شهید ابراهیم هادی، گفت: او معلم ورزش، مربی کشتی باستانی و مداح اهل بیت بود و در نهایت من در سرپل ذهاب با او آشنا شده بودم.

کوثری خاطرنشان کرد: یک روز در شهر سومار او یک لیست ۳۰۰ نفره با مقداری پول به من داد و گفت، این‌ها خانواده‌های نیازمند تهرانی هستند که باید این پول را به دست آن‌ها برسانیم و من هم قبول کردم.

او در ادامه با بیان اینکه خاطره‌ای دیگر از شهید هادی دارم که آقای حناچی هم یادش هست، گفت: شهید هادی در والفجر مقدماتی به ما گفت که از خدا خواسته‌ام در این عملیات شهید شوم و همانند حضرت زهرا (س) جنازه‌ام در بیابان‌ها مخفی بماند.

جانشین قرارگاه ثارالله با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی توسط صدام علیه ایران، گفت: فردای همان روز رادیو بی‌بی‌سی فارسی را گرفتم تا ببینم چه مطالبی را می‌گویند که آن‌ها گفتند ایران ۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی و عراق ۳۶ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد و در پایان جنگ هم گفتند عراق ۷۰ میلیارد بدهی دارد، ولی ایران هیچ بدهی نداشت، چون مردم پای کار بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.