در سومین روز هفته دفاع مقدس ۸۲ کارگاه اقتصاد مقاومتی همزمان در خراسان جنوبی افتتاح شد.

افتتاح ۸۲ کارگاه اقتصاد مقاومتی در استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند هنری ، مسئول بسیج سازندگی استان گفت : این کارگاه‌ها در زمینه صنایع دستی، حوله بافی، گلیم بافی، چرم دوزی، پرورش مرغ بومی و دام سبک و سنگین راه اندازی شد که برای راه اندازی آن‌ها ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

او افزود: کمک به آموزش و توانمند سازی جوامع روستایی یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی است تا مشاغل خرد و خانگی در روستا‌ها توسعه پیدا کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی همچنین یکی از مشکلات تولید کنندگان را بازار فروش محصولاتشان دانست و گفت: برای فروش تولیدات روستائیان ظرفیت بنیاد تعاون بسیج را به کار گرفته ایم تا با کمک به برند سازی و بسته بندی و ارائه در بازار دغدغه فروش کمتر شود.

هنری افزود: هفته آینده شاهد افتتاح فروشگاه و نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات روستائیان خواهیم بود تا این تولیدات را بدون واسطه در سراسر کشور عرضه کنیم.

سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضای استان هم در مراسم افتتاح ۴ کارگاه اقتصاد مقاومتی در روستای علی آباد لوله بیرجند گفت: کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی مصداق پای کارآمدن مردم روستاهاست که با شروع کسب و کاری کوچک، اقتصاد روستایشان را متحول می‌کنند.

او افزود: همان گونه که در دوران دفاع مقدس توانستیم با ایستادگی و مقاومت پیروز شویم، امروز هم با تکیه بر همین مشاغل خرد و خانگی می‌توانیم روی پای خود بایستیم و فشار‌های اقتصادی دشمن را به حداقل برسانیم.

هنری افزود: یکی از برنامه‌های امسال در حوزه اشتغال، حمایت‌های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه از اشتغالزایی است که با کمک این قرارگاه توانسته ایم تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی را در روستا‌ها فراهم کنیم.

امسال ۸ کارگاه تجمیعی با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در حال احداث است.

انتهای پیام/ک

افتتاح همزمان ۸۲ کارگاه اقتصاد مقاومتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.