تیم‌های بسکتبال پالایش نفت آبادان و المحرق بحرین امروز از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در دیدار افتتاحیه رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان امروز صبح و از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در دیدار افتتاحیه بیست و هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگکاه‌های آسیا به مصاف المحرق بحرین رفت. نماینده کشورمان که به عنوان قهرمانی ایران رسیده بود در این رقابت‌ها از بازیکنان کمکی، چون حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و آرون داوودی استفاده می‌کند.  

گزارش لحظه به لحظه تیم‌های پالایش نفت آبادان و المحریق بحرین

کوارتر نخست/  پالایش نفت آبادان ۲۵ - المحرق بحرین ۱۶ 

این بازی در حالی آغاز شد کهحامد حدادی، محمد حسن زاده، آرون داوودی، صمد نیکخواه بهرامی، سعید داورپناه ترکیب آغاز کننده بازی برای تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان برابر المحرق بحرین بودند. نکته جالب اینجا بود که حدادی که شب گذشته و دیر از سایر پالایشی‌ها به تایلند رفته بود  و تنها چند ساعت مانده به آغاز بازی به بانکوک رسیده بود از ابتدا در ترکیب پالایش نفت آبادان بازی کرد.  نماینده بحرین شروع خوبی در این بازی داشت و با استفاده از فضای خالی بیرون از محوطه و همچنین استفاده از فضا‌های کناری موفق شد چندین بار به راحتی به سبد نماینده ایران نزدیک شود و امتیاز بگیرد.

صمد نیکخواه و آرن هم در برخی لحظات بدشانس بودند و همین باعث شد تا در ابتدای بازی این المحریق باشد که پیش می‌افتد در ادامه، اما ریباند‌های خوب در زیر حلقه و حرکات سریع داوودی و ضربات دقیق حسن زاده باعث شد نماینده کشورمان بیش از ۱۰ امتیاز پیش بیافتد. بازی درا دامه تعادل بیشتری پیدا کرد و تیم المحرق توانست با چند ضد حمله و استفاده از ضربات پنالتنی امتیاز بگیرد این دیدار در نهالیت با نتیجه ۲۵ -۱۶ به سود پالایش نفت آبادان به پایان رسید.

کوارتر دوم /پالایش نفت آبادان ۲۴ - المحرق بحرین ۱۷ 

کوارتر دوم هم با پرتاب ۳ امتیازی برای آبادانی و کسب ۳ امتیاز شیرین آغاز شد. نماینده بحرین در ابتدای کوارتر دوم به مراتب بهتر بود و توانست به راحتی چند امتیاز بگیرد و فاصله را کمتر کند، اما سرانجام حسن زاده پس از گذشت بیش از ۳ دقیقه بار دیگر طلسم حلقه المحرق را شکاند و امتیازی ارزشمند به دست آورد. دو تیم در ادامه بازی پویایی را به نمایش گذاشتند، اما بازهم این نماینده کشورمان بود که با درخشش حسن زاده به آسانی امتیاز می‌گرفت.  

المحرق در این کوارتر قصد داشت با استفاده از فضای خالی زیر حلقه‌ها به امتیاز برسد و توپ را کنترل کند، اما حضور مدافعان تنومد و خوب پالایشی مانعی برای آن‌ها بود و همین باعث شد تا آن‌ها بار با از دست دادن توپ برای نماینده کشورمان شرایط خوبی به وجود بیاوردند. این کوارتر در نهایت با نتیجه ۲۴ - ۱۷ به سود پالایش نفت ابادان به پایان رسید تا تنها نماینده کشورمان در مجموع ۴۹ -۳۳ برنده این نیمه باشد.  

کوارتر سوم / پالایش نفت آبادان ۱۹ - المحرق بحرین ۱۶ 

بازی در کوارتر حساس سوم روان‌تر و پر امتیاز‌تر دنبال شد. نماینده بحرین نمی‌خواست بازنده این بازی باشد و هر چه داشت به کار گرفت تا امتیاز‌های بیشتری کسب کند. ستارگان ایران هم با استفاده از موقعیت‌هایی که به دست می‌آمد امتیاز‌های خوبی کسب کردند و فاصله دو تیم در ابتدا به خوبی حفظ شد.

پالایش نفت ابادان موفق شد فاصله دو تیم را در این کوارتر به بیش از ۲۰ امتیاز برساند. صمد نیکخواه هم در این کوارتر پرتاب‌های ۳ امتیازی خوبی انجام می‌داد. بازیکنان ایرانی در اواخر این کوارتر در برخی از صحنه‌هایی که داور برای المحرق امتیاز می‌گرفت به داور اعتراض‌هایی داشتند. صمد در ادامه هم بازهم در کسب حسبد‌های ۳ امتیازی موفق بود و توانست فاصله را بیشتر کند.

حماد سامری هم در این کوارتر پس از بیشتر شدن فاصله دو تیم حامد حدادی، ارون داوودی، صمد نیکخواه بحرامی و محمد حسن زاده را از یمن بیرون کشید. دو تیم علاقه زیادی برای پرتاب‌های ۳ امتیازی نشان می‌دادند و همین مسئله باعث شد بازی سرعت زیادی داشته باشد. این دیدار جذاب در پایان کوارتر سوم با نتیجه ۱۹ - ۱۶ به سود نماینده کشورمان به پایان رسید.  

کوارتر چهارم  / پالایش نفت آبادان ۱۷ - المحریق بحرین ۱۵ 

کوارتر چهارم با کسب ۲ امتیایز ارزشمند برای تیم کشورمان آغاز شد. شاگردان سامری در این کوارتر به خوبی بازی را کنترل کردند و برخلاف کوارتر قبلی خیلی زود آمار خطاهایشان را پر نکردند. ارسلان کاظمی هم در این کوارتر نمایبش خوبی داشت و آسمان خراشان با ضربات دقیق و قدرتی خود امتیاز گرفتند.

نماینده کشورمان در این کوارتر همان طور که انتظار می‌رفت بازی را به خوبی کنترل کرد و در نهایت ۸۵ - ۶۴ برنده شدند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار