مدیر کتابخانه وزیری استان یزد با اشاره به برگزاری سه شنبه‌های فرهنگی در یزد، گفت: در این برنامه از قدیمی‌ترین نسخۀ خطی مثنوی معنوی در گنجینه وزیری رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد رضا ملک ثابت مدیر کتابخانه وزیری استان یزد با بیان اینکه چهارمین برنامه سه‎شنبه‎های فرهنگی در کتابخانه و موزه وزیری یزد برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه از قدیمی‌ترین نسخۀ خطی مثنوی معنوی در گنجینه وزیری رونمایی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه چهارمین سه‌شنبه‌های فرهنگی یزد در تاریخ ۲ مهرماه ساعت ۱۹ برگزار می‌شود، گفت: این برنامه با حضور مولوی شناسان، مثنوی پژوهان و سایر علاقه‌مندان به شعر و ادب پارسی در سالن اجتماعات کتابخانه برگزار می‎شود.

مدیر کتابخانه وزیری استان یزد ادامه داد: سه برنامه گذشته با استقبال بسیار خوبی صورت گرفت که با توجه به موضوع جذاب و جدیدی که دارد امیدوار هستیم که برنامه‌های بعد را نیز با همین شور و نشاط و حضور مولوی شناسان و هنرمندان استان برگزار کنیم.

ملک ثابت با بیان اینکه ۵۰۷ نسخه از گنجینه کتابخانه وزیری یزد به موضوع ادبیات اختصاص دارد، تصریح کرد: نسخه‌هایی دست‌نویس، مُذَهَّب و مُرَصَّع و بعضی منحصربه‌ فرد که سال‌های پیش با همت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌محمد وزیری و با مشارکت خیرین نیک‌اندیش یزدی از طریق وقف، اهدا و گردآوری شده است.

انتهای پیام/ی

سه‌ شنبه‌های فرهنگی در یزد برگزار می شود

برچسب ها: شعر ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.