مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد گفت: دو شاخص زیربنا و تعداد کتابخانه های شهر یزد پایین تر از پنج شاخص مطالعه و کتابخوانی استان یزد است.

رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پنج شاخص عضویت، امانت کتاب، تعداد کتاب، زیربنای کتابخانه‌ای و تعداد کتابخانه، جایگاه نخست کشور را کسب کرده است.

دوست فاطمی‌ها با بیان اینکه سرانه کتاب شهر یزد در پایین‌ترین نقطه نمودار کتابخوانی استان قرار دارد، افزود: شهر یزد کمبود‌هایی از نظر تعداد کتابخانه و به ویژه زیربنای کتابخانه‌ای دارد و با اضافه شدن کتابخانه مرکزی به کتابخانه‌های یزد، اگرچه از نظرزیربنای کتابخانه‌ای رشد خواهیم داشت، اما کماکان مشکل کمبود تعداد کتابخانه در شهر یزد را خواهیم داشت.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد به ضرورت بازسازی کتابخانه‌های تاریخی اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از بیست کتابخانه قدیمی از جمله کتابخانه شرف الدین علی؛ که امسال هفتاد ساله شد، بازساری و مرمت شده است.

او با بیان اینکه بیش از دو میلیون نسخه کتاب در استان یزد وجود دارد، اظهارداشت: گلایه‌هایی در خصوص برخی از کتاب‌های کتابخانه‌ها وجود دارد که ضمن پذیرش این موضوع که در بعضی از برهه‌های زمانی کتاب‌هایی با موضوعات خاص وارد کتابخانه‌ها شده اند، اما در سال‌های اخیر کتاب‌های جدیدی از جمله کتاب‌های بخش کودکان به جمع کتاب‌های کتابخانه‌های استان وارد شده است که نیازمند توجه بیشتر است.

دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: در بخش مرکزی به علت تعدد روستا از جهت احداث کتابخانه مشکلاتی وجود دارد چراکه امکان احداث کتابخانه در همه‌ی روستا‌ها وجود ندارد و روستا‌ها باید با یکدیگر به توافق برسند تا کتابخانه‌ای مجهز در یکی از روستا‌ها به عنوان روستای مرکزی احداث و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ غ

دو شاخص زیربنا و تعداد کتابخانه های شهر یزد پایین تر از شاخص کتابخوانی استان یزد است

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار