بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته‌ای شده اند قادر می‌سازد که پیامد‌های این وقایع ناگوار را جبران کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گستردگی و پیچیدگی نیاز‌ها در زندگی امروزه و برداشتن مرز بندی‌های حقوقی، اجتماعی و اقتصادی و تغییرات ثانیه‌ای خواسته‌های بشر وکم حوصلگی برای بدست آوردن سرمایه و بدنبال آن جستجوی راه‌های جدید برای مرتفع کردن نیاز‌ها انسانی سبب می‌شود تا سلامت جسمی و نگه داشت دارایی افراد همواره و بیشتر از گذشته در معرض خطر وحوادث و بلایای طبیعی قرار گیرد.
 

نقش بیمه

در طول سال‌های گذشته شاهد بوده ایم که چگونه حوادث وحشتناک طبیعی و غیر طبیعی منابع انسانی و مادی را به بار آورده است آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران، آتش سوزی برج سلمان مشهد، زمین لرزه‌های بزرگ طبس، رودبار و واقعه سیل سال ۱۳۷۸ منطقه نکا و بسیاری دیگر... حال برای مواجهه با این خطرات چه باید کرد؟
 
بیمه چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟/بیمه بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است

ترس از خسارات ناشی از این حوادث، انسان‏ها را به فکر راه‏های پیشگیری و جبران خسارات احتمالی فراخوانده و متناسب با نحوه زندگی و ساختار اجتماعی، وسایل و ابزار مختلفی به این منظور به کار گرفته شده است.

بیمه یعنی آینده نگری

علی رضا رئوف اصلی معاون فنی شعبه ممتاز بیمه ایران در خراسان رضوی و کارشناس ارشد صنعت بیمه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: از آنجا که در زندگی شخصی و خانوادگی هیچ کس توانائی آن را ندارد که پیش بینی کند تا چه زمانی امکان کار و فعالیت دارد و یا عمرش کی و چگونه به پایان می‌رسد، ازاین رو انسان همیشه نگران آینده خود، فرزندان و بستگان خویش است. احتیاط و دور اندیشی حکم می‌کند که به موضوع تامین و پوشش‌های حمایتی بیمه بیندیشند.
 
بیمه چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟/بیمه بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است

او تصریح کرد: صنعت بیمه یکی از عمده‌ترین نهاد‌های اقتصادی و قوی ترین و قابل انکارترین پشتیبانی کننده و تامینی برای دیگر موسسات اقتصادی، اجتماعی و خانوارهاست در این سازمان، عده‌ای که خود را در معرض وقوع حوادث و خسارات می‏ بینند برای رهایی از آثار این رویداد‏های نا مطلوب صندوقی را ایجاد نموده و هریک از اعضاء مبلغی را پرداخت می ‏نماید تا در صورت وقوع حادثه و تحمل خسارت، از محل وجوه جمع شده در صندوق، از فرد زیان دیده حمایت شود.

کارشناس ارشد صنعت بیمه گفت: بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته‌ای شده اند قادر می‌سازد که پیامد‌های این وقایع ناگوار را جبران کنند. همه آن‌هایی که خود را بیمه می‌کنند با مشارکت در سرمایه‌ای که متعلق به همه خریداران بیمه است، در جبران خسارت و زیان‌های هریک از افراد بیمه شده، شریک و سهیم می‌شوند.
 



رئوف اصلی افزود: بیمه گران بخش قابل توجهی از فعالیت‏‌های اقتصادی را در ایران به خود اختصاص داده و علاوه بر حفظ سرمایه‌های بیمه گزاران، خود مولد کار و سرمایه بوده اند از این رو دیگر فعالیت‏‌های صنعتی و خدماتی در ارتباط کامل با بخش بیمه هستند و بدون پوشش بیمه مناسب، رشد و حرکت اقتصادی ناممکن یا بسیار کند خواهد بود.
 
بیمه چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟/بیمه بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است
او تصریح کرد: به رغم وسعت و اهمیت قرارداد‌ها و فعالیت‏‌های بیمه‏‌ای در ایران، متاسفانه تا به حال توجه کمی به حقوق بیمه شده و در برنامه‌های ارتباط جمعی و رسانه نقش چشمگیری نداشته لذا سعی در معرفی آن خواهیم داشت.

انواع بیمه

کارشناس ارشد صنعت بیمه گفت: بیمه انواع مختلفی دارد که بنا بر شرایط، هر شخصی می‌تواند در صورت لزوم هر کدام از این بیمه‌ها را اتخاذ نماید؛ بیمه‌ها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

-اشخاص

-اموال

-مسئولیت

و برخی بیمه‌های خاص نیز در ایران بوجود آمده است.

بیمه اشخاص شامل:

-عمر

-حادثه

-درمان

بیمه اموال شامل:

-بیمه اتومبیل (شخص ثالث، بدنه)

-آتش سوزی

-بیمه‌های مهندسی

-بیمه حمل و نقل (صادرات، واردات، ترانزیت، داخلی)

بیمه مسئولیت(بیمه‌های مسئولیت دارای انواع مختلفی است) که برخی از آن‌ها عبارتند از:

-مسئولیت کارفرما درقبال کارکنان

-مسئولیت حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان

-مسئولیت مدنی مدیران و مسئولان فنی بیمارستان‌ها – کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها

-مسئولیت در مقابل همسایگان مجاور ناشی از سرایت آتش سوزی و انفجار

بیمه‌های خاص شامل:

-بیمه مرهونات بانکی (وام‌های بانکی)

-بیمه نامه پول در صندوق

-بیمه شتر مرغ

-بیمه اسب

 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار