پیش بینی برداشت ۲۷۶ تن پسته خشک در نهبندان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۲۷۶ تن پسته خشک از باغات شهرستان برداشت شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مالکی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: سطح زیر کشت پسته در این شهرستان ۲ هزار و ۲۳۲ هکتار است که ۵۵۲ هکتار آن بارور و هزار و ۶۸۰ هکتار غیر بارور است.


او افزود: تاریخ برداشت از نیمه شهریور ماه تا اواخر شهریور بسته به نوع رقم متفاوت است و مهترین ارقام کشت شده احمد آقایی، کله قوچی، سفید پسته، فندقی و اکبری است.


مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با اشاره به تغییرات جوی و اثراتی که روی محصول امسال داشته است، گفت: بارندگی‌های نامناسب در زمان تلقیح و همچنین طوفان سبب کاهش ۳۵ درصدی این محصول شده است.


مالکی افزود: در این شهرستان تعداد بهره بردار این محصول ۷۵۰ خانوار بوده و پیش بینی می‌شود مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال عاید پسته کاران شود.


او بیان کرد: یک واحد ترمینال ضبط پسته در روستای چاهداشی، عملیات پوست کنی و سورتینگ را انجام می‌دهد و در آینده‌ای نزدیک یک واحد دیگر نیز در منطقه سهل آباد راه اندازی خواهد شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان در پایان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت پسته به کشاورزان پیشنهاد کرد: از پایه‌های دارای هویت و نیز پیوندک مناسب با هماهنگی کارشناسان مدیریت استفاده کنند.


انتهای پیام/ب


برداشت پسته در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار