فرماندار قصرشیرین گفت : بازگشایی مرز رسمی خسروی یک ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه استان کرمانشاه و به ویژه شهرستان قصرشیرین است که می‌تواند رونق دیگر بخش‌ها را به دنبال داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : تمامی کار‌های لازم برای حضور انبوه زائران اربعین در این شهرستان فراهم شده و هم اکنون ایجاد زیرساخت‌های لازم بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش‌های بسیاری از سوی دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

او با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی برای حضور زائران اربعین در این شهرستان و قدردانی از همه نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی در امر بازگشایی مرز خسروی، گفت : این امر می‌تواند حوزه گردشگری مذهبی میراث فرهنگی را نیز تقویت کند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: مرز خسروی قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مرز برای تردد زائران به عتبات عالیات بوده و اولین کریدور بین ایران با کشور‌های منطقه است که در این راستا نیز اماکن اقامتی بسیار خوبی با ظرفیت مناسب در شهرستان برای اقامت گردشگران و زائران فراهم شده است.

تاتار افزود: هم اکنون ۱۵۰ غرفه از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت قصرشیرین جانمایی شده که این آمادگی در شهرستان وجود دارد که تعدادی از این غرفه‌ها به صورت دایم در طول سال برای عرضه محصولات و صنایع دستی این شهرستان واگذار شود.

او مرز رسمی خسروی را فرصتی برای توسعه گردشگری سلامت در شهرستان نام برد و گفت: با توجه به اینکه بیمارستان یکصد تختخوابی قصرشیرین دارای امکانات بسیار مناسبی برای پذیرش بیماران است می‌توان از این فرصت با تامین کادر تخصصی آن در راستای توسعه گردشگری سلامت بهره گرفت.

او به پتانسیل‌های دیگر قصرشیرین از جمله برند‌هایی مثل لیمو و خرما اشاره کرد و گفت: در آینده جشنواره‌هایی برای معرفی این محصولات در شهرستان برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

حضور انبوه زائران اربعین

برچسب ها: گمرک ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.