عناوین بهترین بازیکن، دروازه بان، سرمربی و تیم هفته چهارم لیگ برتر به پرسپولیس رسید.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با هت تریک برد‌های پرسپولیس به دلیل برتری این تیم مقابل استقلال در شهرآورد، ثبت نخستین شکست شهرخودرو و اولین برد فولاد در مصاف شاگردان یحیی گل محمدی و جواد نکونام، اولین پیروزی پارس جنوبی با تحمیل نخستین باخت به سایپا، طلسم شکنی پیکان در کسب برد با برتری ۶ گله مقابل ماشین سازی، پوکر کردن نفت مسجد سلیمان در ثبت نتیجه تساوی این بار با متوقف کردن سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، دبل نساجی در بردن بازی‌های خانگی با عبور از شاهین قعرنشین، تداوم ناکامی‌های علیرضا منصوریان و ذوب آهن با توقف در خانه صنعت نفت و رقم خوردن اولین شکست تیم تازه لیگ برتری شده گل گهر سیرجان از سوی تراکتور به اتمام رسید.

پرسپولیس عنوان ها را درو کرد/ نبرد پیکان و ماشین سازی برترین دیدار هفته شد

در بازی‌های این هفته تیم‌های تراکتور، پارس جنوبی، فولاد، پرسپولیس، پیکان و نساجی حریفان خود را شکست داده و ۲ بازی هم با تساوی تمام شد.

نتایج و برترین‌های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران

  • تراکتور تبریز ۱- گل گهر سیرجان ۰: امین پورعلی (گل به خودی)
  • شهر خودرو مشهد ۰- فولاد خوزستان ۱: لوسیانو پریرا
  • پارس جنوبی جم ۳- سایپا تهران ۲: فریبرز گرامی (۲ گل) و محمد نوری برای پارس جنوبی و آرمان رمضانی و محمدرضا سلیمانی برای سایپا
  • پیکان تهران ۶- ماشین سازی تبریز ۲: مهران موسوی، فراز امامعلی (۲ گل) سعید واسعی، حجت حق وردی و شهریار مغانلو برای پیکان، ادواردو دوس سانتوس و سامان نریمان جهان برای ماشین سازی
  • سپاهان اصفهان ۰- نفت مسجد سلیمان ۰
  • نساجی مازندران ۲- شاهین شهرداری بوشهر ۰: علی شجاعی و محمد عباس زاده
  • صنعت نفت آبادان ۱- ذوب آهن اصفهان ۱: عیسی آل کثیر برای صنعت نفت و محمدرضا عباسی برای ذوب آهن
  • استقلال تهران ۰- پرسپولیس تهران ۱: مهدی عبدی

تعداد گل: ۲۰ گل

میانگین: ۲/۵ گل در هر بازی

پرگل‌ترین بازی: پیکان ۶- ماشین سازی ۲ (۸ گل)

کم گل‌ترین بازی: سپاهان ۰- نفت مسجد سلیمان ۰ (بدون گل)


بیشتر بخوانید: عصبانیت استراماچونی از علی کریمی + عکس


برترین بازیکن: مهدی عبدی (پرسپولیس)

پرسپولیس عنوان ها را درو کرد/ نبرد پیکان و ماشین سازی برترین دیدار هفته شد

با توجه به اهمیت تقابل استقلال و پرسپولیس در شهرآورد پایتخت تمام اتفاق‌های هفته چهارم لیگ برتر زیر سایه این بازی قرار گرفت. بازیکنی که توجه اهالی فوتبال را در این بازی بیش از سایر نفرات به خود جلب کرد، بی شک جایگاه ویژه‌ای بین تمام بازیکن‌های هفته خواهد داشت. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد مهدی عبدی، بازیکن ۲۱ ساله تیم پرسپولیس در شهرآورد فرصت حضور در زمین را به دست بیاورد، اما او این شانس را کسب کرد و تنها یک دقیقه برای به ثمر رساندن حساس‌ترین گل دوران کوتاه بازیگری اش که حکم امضا سند واریز سه امتیاز دربی به حساب تیم سرخ پایتخت را داشت، زمان می‌خواست. به همین دلیل مهدی عبدی به عنوان برترین بازیکن هفته چهارم لیگ انتخاب شد.

برترین دروازه بان: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

پرسپولیس عنوان ها را درو کرد/ نبرد پیکان و ماشین سازی برترین دیدار هفته شد

شاید روزی که یکی از روزنامه‌های هواداری منتسب به تیم استقلال از حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس در شهرآورد ابراز خوشحالی کرده تا به این شکل برای رقیب کری بخواند، تصور نمی‌کرد بیرو در شهرآورد هم به کابوس استقلالی‌ها تبدیل شود و با مهار پنالتی علی کریمی روز تلخی را برای هواداران این تیم رقم بزند. بیرانوند پس از سپری کردن یک جلسه محرومیت، بازگشت پرفروغی به ترکیب سرخ پوشان داشت و با گرفتن مهم‌ترین موقعیت آبی ها، تیمش را در بازی نگه داشت تا در نهایت پرسپولیس از این شهرآورد هم سربلند بیرون بیاید.

به همین دلیل علیرضا بیرانوند به عنوان برترین دروازه بان هفته چهارم انتخاب شد. البته نباید از درخشش سوشا مکانی در بازگشت به فوتبال ایران و در جریان بازی سپاهان و نفت مسجد سلیمان هم بی تفاوت عبور کرد.

برترین سرمربی: گابریل کالدرون (پرسپولیس)

پرسپولیس عنوان ها را درو کرد/ نبرد پیکان و ماشین سازی برترین دیدار هفته شد

با وجود انتقاد‌هایی که نسبت به سبک بازی پرسپولیس در شهرآورد ۹۰ مطرح شد، باید اذعان کرد گابریل کالدرون با برتری در نخستین تقابل خود با استقلال چهره ویژه هفته بود. این آرژانتینی با میدان دادن به یک بازیکن جوان در مهم‌ترین بازی نیم فصل نخست فوتبال ایران ثابت کرد سرمربی شجاعی است. ضمن اینکه تیم او در چهارمین بازی فصل به سومین برد رسید که این موضوع نشان دهنده توانایی‌های کالدرون است.

به همین دلیل سرمربی پرسپولیس در هفته چهارم به عنوان برترین سرمربی هفته انتخاب شد.

برترین تیم: پرسپولیس

پرسپولیس عنوان ها را درو کرد/ نبرد پیکان و ماشین سازی برترین دیدار هفته شد

در هفته‌ای که پیکان به دلیل برتری ۶ گله مقابل ماشین سازی و فولاد به دلیل ثبت نخستین شکست فصل شهرخودرو صدرنشین، لیاقت زیادی برای انتخاب به عنوان تیم برتر هفته داشتند، اما تمام این معادلات با برتری پرسپولیس در شهرآورد ۹۰ به هم خورد و شاگردان گابریل کالدرون در عصر آخرین روز تابستان ۹۸ بهترین نتیجه را مقابل حریف سنتی خود کسب کردند و با برتری یک بر صفر مقابل استقلال بار دیگر در کورس صدرنشینی قرار گرفتند. به همین دلیل پرسپولیس به عنوان برترین تیم هفته چهارم انتخاب شد.

برترین بازی: پیکان- ماشین سازی

پرسپولیس عنوان ها را درو کرد/ نبرد پیکان و ماشین سازی برترین دیدار هفته شد

دربی ۹۰ تهران مانند بسیاری از دیدار‌های قبلی استقلال و پرسپولیس از لحاظ فنی بازی بی کیفیتی از کار درآمد، اما تقابل تیم‌های حسین فرکی و رسول خطیبی در روز خلوت ورزشگاه شهدای شهرقدس بسیار جذاب بود. هر چند پیکان توانست ماشین سازی را با نتیجه ۶ بر ۲ از سد راه بردارد و نمایش زیبایی هم ارائه بدهد، اما تیم تبریزی هم تا آخرین ثانیه این بازی از تلاش برای کاهش فاصله با حریف دست نکشید. به همین دلیل بازی پیکان و ماشین سازی به عنوان برترین دیدار هفته چهارم انتخاب شد.

اتفاق هفته

پرسپولیس عنوان ها را درو کرد/ نبرد پیکان و ماشین سازی برترین دیدار هفته شد

گل زدن بازیکنی در دربی که در سه هفته ابتدایی لیگ برتر حتی جز فهرست ۱۹ نفره کالدرون هم نبود.


بیشتر بخوانید: کالدرون هم در جاده برانکو افتاد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
دوتا باشگاه دولتی از یک وزارت خونه..یکی همه ی بازی های مهم رو می بره و همیشه سر بزنگاه قهرمان میشه و یکی دیگه ته جدول دست و پا میزنه.. واقعا نمیدونم مشکل از کجاست؟ آقای وزیر خواهشا یه گوشه چشمی هم به تیم های دیگه داشته باش ..فکر کن استقلال هم تیم محبوب پسر خودته
آخرین اخبار