به گزارش منابع رسانه‌ای، برخلاف وعده‌های مدیر عامل آرامکو، ازسرگیری کامل فعالیت‌های این شرکت نفتی احتمالا چند ماه طول می‌کشد نه چند هفته.

کمر خم‌شده آرامکو حالا حالا‌ها صاف نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر خلاف ادعای مقامات عربستان سعودی مبنی بر آغاز فعالیت‌های تاسیسات نفتی این کشور ظرف چند هفته، ازسرگیری فعالیت‌های آرامکو چند ماه طول می‌کشد.

اسپوتنیک افزود شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) مذاکرات اضطراری با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات و خدمات برگزار می‌کند و به آن‌ها پرداخت‌های بیشتر پیشنهاد می‌کند تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوباره فعالیت‌های خود را پس از حملات اخیر بر تاسیسات نفتی‌اش از سربگیرد، اما رسانه‌ها به نقل از مقامات سعودی و پیمانکاران یکشنبه گزارش کردند این فرایند چند ماه طول می‌کشد.

روزنامه وال استریت ژونرال گزارش داد، آرامکو از پیمانکارانی همچون شرکت جنرال الکتریک برای ازسرگیری فعالیت‌هایش درخواست کمک کرده است. این روزنامه گزارش کرد دستمزد‌ها برای این خدمات از چند میلیون دلار فراتر خواهد رفت.


بیشتر بخوانید: یمن، لقمه‌ بزرگی که عربستان را خفه کرد


به گزارش منابع رسانه‌ای، برخلاف وعده‌های مدیر عامل آرامکو، ازسرگیری کامل فعالیت‌های این شرکت احتمالا چند ماه طول می‌کشد نه چند هفته.

در ساعات اولیه ۱۴ سپتامبر، حمله پهپادی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در بقیق و خریص، موجب شد این شرکت این دو تاسیسات مهم را تعطیل کند. در نتیجه این حمله تولید روزانه نفت خام عربستان سعودی کاهش یافت. هرچند شاخه نظامی جنبش انصارالله یمن  مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است، اما آمریکا و عربستان سعودی انگشت اتهام را سمت ایران نشانه رفته‌اند. تهران این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار