امام جمعه همدان گفت:نشست راه ابریشم در دوره‌های گذشته محوریت اقتصادی داشته است.

نشست راه ابریشم زمینه ساز رشد اقتصادی منطقه است/منطق نظام اسلامی تعامل با دیگر کشورهابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثق خواستار توسعه روابط اقتصادی و فراگیری روابط بین المللی و رشد اقتصادی متوازن در منطقه شد و گفت: این نشست می‌تواند زمینه سازی رشد اقتصادی منطقه باشد و منطق نظام جمهوری اسلامی تعامل با کشورهاست.

او با اشاره به ایجاد شرایط رشد اقتصادی متوازن افزود: ما اعتقاد داریم فرهنگ جمهوری اسلامی با فطرت بشری هماهنگ است و اگر چه زبان‌های مختلفی داریم، اما عدالت و فرهنگ برای همه قابل درک است.

امام جمعه همدان این همایش را فرصتی برای رساندن فرهنگ ایران اسلامی به جهانیان دانست و بیان کرد:ما در گردشگری باید فرهنگ اصیل و غنی ایرانی اسلامی  خود را به نمایش بگذاریم .

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: همایش راه ابریشم برای ثبت جهانی تپه هگمتانه راه را باز می‌کند.

خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت:همایش راه ابریشم احیای فرهنگ ،  تمدن و ادیان مختلف را به همراه دارد.

او با بیان اینکه همدان با هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی ظرفیت بالایی برای داشتن اثری به عنوان اثر تاریخی دارد افزود: سابقه ۵۰۰ سال پایتخت ایران بودن و موقعیت قرار گرفتن آن در مسیر جاده ابریشم کمک کرده تا ما امسال خواستار ثبت جهانی تپه هگمتانه و غار علیصد ر باشیم.

انتهای پیام/ا

همایش راه ابریشم راه را برای ثبت جهانی تپه هگمتانه باز می‌کند

برچسب ها: امام جمعه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.