دبیر کمیته اجرای همایش جهانی راه ابریشم گفت: این همایش با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در همدان برگزار می شود.

آغاز ششمین نشست جهانی راه ابریشم به میزبانی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عباس صوفی،دبیر کمیته اجرای همایش جهانی راه ابریشم در مراسم آغاز این همایش گفت:ششمین نشست جهانی راه ابریشم با موضوع پیگیری ثبت زنجیره‌ای این جاده در کشورهای مختلف، بررسی نشست‌های قبلی و گفت‌ و گوی ادیان از یکم تا هفتم مهر در همدان برگزار می شود.

او افزود در این همایش بین المللی   ۹۰ نفر از کشور‌های فرانسه، ازبکستان، آذربایجان، روسیه، چین، کره جنوبی، ژاپن، پاکستان، قرقیزستان، نپال، تاجیکستان، قزاقستان، ترکیه و سوئیس حضور دارند.

صوفی گفت: حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و وزیر علوم و تحقیقات کمک کرده تا این همایش دستاورد‌های بیشتری برای استان داشته باشد.

او گفت: همدان با قدمت ۳ هزار و ۵۰۰ ساله و تمدن دیرینه خود همواره محور توسعه و راه ارتباطی غرب به شرق بوده است.

شهردار همدان  با بیان اینکه مدیران استانی برای ثبت جهانی هگمتانه از انجام هیچ کاری دریغ نخواهند کرد، گفت: حدود یک ماه و نیم گذشته تصمیمات لازم برای برگزاری همایش جهانی راه ابریشم در همدان گرفته شد و از پتانسیل های این همایش می توان برای معرفی همدان استفاده کرد.

دبیر کمیته اجرای همایش جهانی راه ابریشم خواستار ثبت جهانی حداقل یک اثر تاریخی این استان شد و افزود: استان همدان با داشتن تپه تاریخی هگمتانه و بزرگترین غار قابل قایق رانی علیصدر ظرفیت های زیادی برای ثبت جهانی دارد.

او گفت: نشست اول در این همایش کمیته هماهنگی میراث برای تثبیت ثبت های زنجیره ای و  نشست ادیان و معنویات در جاده ابریشم دومین برنامه همایش جهانی راه ابریشم است .

صوفی  با بیان اینکه سومین برنامه تخصصی این همایش با عنوان کنفرانس بین ادیان و فرهنگ در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می شود، اضافه کرد: در رویدادهای بین المللی قبلی توانمندی و اثرگذاری اصحاب رسانه استان ثابت شده است.

انتهای پیام/ا

همایش جهانی راه ابریشم فرصتی برای ثبت جهانی شدن تپه هگمتانه و غار علیصدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.