یک فرد از گونه سسک تالابی خاوری برای اولین بار در تالاب بین المللی گندمان مشاهده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: یک فرد از گونه سسک تالابی خاوری برای اولین بار در تالاب بین المللی گندمان مشاهده شد.

او افزود: تا اکنون از حضور این پرنده در سطح استان هیچ گزارشی دریافت نشده بود.

احمدی اضافه کرد: سسک تالابی خاوری با نام علمی (Acrocephalus dumetorum) پرنده‌ای است از تیره سسک و از راسته گنجشک سانان که با کمک کرامت حافظی مشاهده شد.

او ادامه داد: این پرنده ۱۲.۵ سانتیمتر طول دارد و تشخیص این پرنده از سسک تالابی در طبیعت غیر ممکن است.

احمدی گفت: رویشگاه‌های گیاهی کوتاه و انبوه در گودال‌ها، بیشه‌ها، ساحل رودخانه‌ها، بیدزارها، کشتزار‌ها و غالباً نزدیک به آب زیستگاه این گونه کمیاب است.

او افزود: سسک تالابی خاوری از جمله پرندگانی ا‌ست که در فصل تابستان از پراکندگی نسبتاً فراوانی برخوردار می‌باشد و به صورت مهاجر عبوری در جنوب شرقی ایران دیده می‌شوند.

احمدی در پایان اضافه کرد: علاوه بر سسک‌های تالابی، گونه‌های سسک‌های ابرو سفید، سسک بزرگ نیزار و سسک پرصدا پیش از این در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده اند.

تالاب بین المللی گندمان به عنوان یکی از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور و جنوب غربی شهر گندمان شهرستان بروجن، و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

مشاهده گونه سسک تالابی خاوری در تالاب گندمان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار