حناچی از کاهش ۶ درصدی گره‌های ترافیکی پایتخت نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی ترافیک تهران در آغاز ماه مهربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران پس از بازدید مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک تهران به مناسبت بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: معمولا در آغاز ماه مهر ۳۰ درصد افزایش ترافیک داریم، اما تمهیداتی اندیشیده ایم تا با کاهش سر فاصله خطوط مترو و اتوبوس میزان ترافیک کاهش یابد.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح پل تقاطع چمران به ولنجک که روز گذشته انجام شد، گفت: این پل ترافیک آن محدوده را کاهش داده که این کاهش ترافیک در هنگام عصر بیشتر مشاهده می‌شود.


بیشتر بخوانید؛ شرایط ثبت نام بانوان در ناوگان سرویس مدارس


حناچی با بیان اینکه سطح صفر پل گیشا به پایان رسیده اظهار کرد: طبق قولی که به ما داده شده تا چند ماه آینده این پروژه تکمیل می‌شود.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی در تهران و کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی امری ضروری است و تهران هیچ کاری جزء کاهش خودرو‌های شخصی ندارد.

او با بیان اینکه کم کردن سر فاصله خطوط مترو باید در اولویت باشد، اظهار کرد: افزایش واگن‌ها در دستور کار است و انتظار داریم که سر فاصله حرکت قطار‌ها به ۲ ونیم دقیقه برسد.

حناچی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که گره‌های ترافیکی ما نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است و اگر موفق شویم شهروندان را مجاب کنیم که به جای خودروی شخصی از سایر وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند به هدف خود رسیده‌ایم.

شهردار تهران در پایان اظهار کرد: برای توسعه حمل ونقل عمومی از توان شرکت‌های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار