اعطای جایزه بین المللی ادبی ایتالیا به نویسنده کتاب «حمید معصومی‌نژاد، رم» + فیلم

آلساندرا مولاس نویسنده کتاب «حمید معصومی‌نژاد، رم» برنده جایزه بین المللی خبرنگاری و ادبی ایتالیا موسوم به «مارتسانی» شد.

اعطای جایزه بین المللی ادبی ایتالیا به نویسنده کتاب «حمید معصومی‌نژاد، رم» + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، جایزه بین المللی خبرنگاری و ادبی ایتالیا موسوم به «مارتسانی» به نویسنده ایتالیایی کتاب «حمید معصومی نژاد، رم» تعلق گرفت.

این کتاب دو سال پیش در ایتالیا با عنوان «من مامور ارشد اطلاعاتی نیستم، واقعیت‌های پنهان... با من به زندان رم بیایید» منتشر شد و ترجمه فارسی آن چند ماه قبل توسط انتشارات سروش با عنوان «حمید معصومی نژاد، رم» به چاپ رسیده است.

موضوع این کتاب فعالیت‌های خبرنگاری حمید معصومی‌نژاد در ایتالیا با نگاه ویژه به ماجرای دستگیری و حبس خبرنگار رسانه ملی در رم، همراه با یاداشت‌های وی در سلول انفرادی است. این جایزه در مراسمی به خانم «آلساندرا مولاس»، روزنامه نگار و نویسنده ایتالیایی این کتاب اعطا شد.

مولاس گفت: حمید معصومی نژاد در برابر ظلم بزرگی که در کشور ما نسبت به او شده بود سکوتی زاهدانه اختیار کرد. باید بگویم حمید خبرنگاری حرفه‌ای و فردی صبور و راسخ است که شرایط سختی را در حبس در سلول انفرادی و در پایین‌ترین سطح رعایت حقوق بشر در زندان رم گذراند. برای من نوشتن کتابی در مورد ماجرای خبرنگار رادیو و تلویزیون ایران یک وظیفه مدنی بود و من بسیار خوشحالم که این وظیفه را انجام دادم که گام دیگری بر روی مقابله با بی عدالتی است. گرفتن این جایزه مهم ادبی برای من افتخار بزرگی است و آن را به همکارم حمید معصومی نژاد تقدیم می‌کنم.

«انزو پارتسیاله»، رئیس «انجمن کامپانیا، اروپا، مدیترانه» نیز گفت: این کتاب راوی ماجرای حمید معصومی‌نژاد است که قاعدتا نباید در کشوری دموکراتیک مانند ایتالیا اتفاق می‌افتاد. هر چند نظام قضایی ما بعد از چند سال، حق را به حمید داد و او را از اتهامات تبرئه کرد، اما باید برای این خبرنگار فعال ایرانی اعاده حیثیت شود.

جایزه بین المللی خبرنگاری و ادبی «مارتسانی»، از حمایت مجلس نمایندگان و وزارت امور خارجه ایتالیا، کمیسیون اروپایی و استان کامپانیا ایتالیا برخوردار است.


بیشتر بخوانید: «حمید معصومی‌نژاد، رم» کتاب شد + فیلم 


انتهای پیام/
 

کتاب حمید معصومی‌ نژاد، رم + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
احسنت و آفرین به ایشان و تمامی کسانی که با وجدان هستند و تمام حقیقت را میگویند.