مدیر کشت و صنعت انابد زیر مجموعه شرکت کشاورزی رضوی از انعقاد قرارداد تلقیح مصنوعی گوسفند میان این مجموعه و مرکز اصلاح نژاد کرج خبر داد.

انعقاد قرارداد تلقیح مصنوعی گوسفند با مرکز اصلاح نژاد کرجاحمد هراتی مدیر کشت و صنعت انابد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: قرارداد تلقیح مصنوعی با عنوان تعیین و تأیید دام‌های مولد مورد نظر برای هم‌زمان‌سازی و تلقیح مصنوعی به روش لاپاراسکوپی منعقد شده است.

او به‌ نژادی و خالص‌سازی گله‌ها را از جمله رویکرد امضاء این قرارداد عنوان و تصریح کرد: بهبود عملکرد و راندمان تغذیه‌ای، زایشی و تولیدمثلی و همچنین کیفیت لاشه برای دوره پرواربندی دام، بخشی دیگر از اهداف این مهم را به خود اختصاص داده است.

مدیر کشت و صنعت انابد گفت: علاوه بر این، می‌توان به ایجاد نژاد جدید و مشاوره برای اجرای بهتر و دقیق‌تر عملیات اصلاح نژاد برای هر دوره و ارتقاء و به‌روزسازی واحد‌های دامداری این کشت و صنعت اشاره کرد.

هراتی درباره مفاد قرارداد تلقیح مصنوعی گوسفند افزود: بر اساس این قرارداد در وهله نخست تعداد ۲۰۰ رأس دام مولد مطلوب برای کار اصلاحی گزینش و تفکیک شده‌اند.
 
او تصریح کرد: در ادامه نیز اقداماتی نظیر سونوگرافی برای تعیین آبستن و یا غیر آبستن بودن دام‌ها، اسفنج‌گذاری برای هم‌زمان‌سازی و تلقیح مصنوعی به روش لاپاراسکوپی و مشاوره اختصاصی در راستای اجرای دقیق طرح مربوط به هر دوره قبل و بعد از زایمان انجام خواهد شد.

مدیر کشت و صنعت انابد با اشاره به دستاورد‌های طرح مذکور گفت: امید است در سال رونق تولید و با هدف بهبود عملکرد و ارتقاء چندین صفات در هر دام، این طرح را در سایر گله‌ها نیز اجرایی کنیم و شاهد پیشرفت، استفاده بهینه و افزایش راندمان تولید در این واحد‌ها باشیم.

هراتی افزود: این مجموعه در حال حاضر ۳ هزار رأس دام داشتی، هزار رأس پرواری و بالغ بر ۴۰۰ بره شیری دارد که این ارقام روزانه در حال افزایش است.
 
او تصریح کرد: این مجموعه تلاش کرده تا طی برنامه‌ریزی مناسب، گام‌های مثبتی در خصوص پایداری و توسعه پرورش دام‌های مزیت‌دار و انجام تغییرات برای ایجاد صفات اقتصادی در دام‌ها با توجه به نیاز بازار بردارد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

انعقاد قرارداد تلقیح مصنوعی گوسفند بین کشت و صنعت انابد و مرکز اصلاح نژاد کرج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.