رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: شهر تهران ۳۳ هزار و ۱۸۸ شهید، جانباز و ایثارگر را تقدیم انقلاب کرده است.

خبرنگار: کاظمی/ در حال تکمیل /مردم باید سربلندی دفاع مقدس را تا ۲۰۰ سال احساس کنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در جلسه علنی شورای شهر تهران حضور یافت و با درود به روح امام و شهدا گفت: شهر تهران ۳۳ هزار و ۱۸۸ شهید، جانباز و ایثارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و مفتخر است که به عنوان ام القرای بزرگ ایران در جهان اسلام بدرخشد.

او با اشاره به دیداری که جمعی از فرماندهان نظامی با مقام معظم رهبری داشتند گفت: ایشان در این دیدار فرمودند ما جنگ را به آن زحمت انجام دادیم و مردم باید بهره معنوی جنگ را ببینند، اما این بهره معنوی مربوط به امروز و فردا نیست و باید برای یک قرن احساس شود. یعنی همچنان که ملت ما هنوز سرشکستگی قرارداد ترکمن چای را احساس می‌کند باید سربلندی پیروزی این جنگ را هم تا ۲۰۰ سال احساس کند.

رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به مفاهیم نورانی ایثار و شهادت در دفاع مقدس گفت: آیا در جنگ‌های گذشته هم چنین بوده است؟

او با بیان اینکه قرارداد گلستان و ترکمن چای در یک جنگ ۱۲ ساله بسته شد، اظهار کرد: در آن زمان مردم می‌گفتند چرا باید به کمک فتحعلی شاه برویم تا اینکه مرحوم کاشف القطا فتوا داد که مردم باید برای دفاع از سرزمین خود به کمک دولت بروند.

سردار کارگر با بیان اینکه شهر تهران در دوران دفاع مقدس ۹۲ بار توسط دشمنان بمباران شد و ۲ هزار و ۵۹۸ نفر به شهادت رسیدند، گفت: در حال حاضر ۸۰۰ یادمان شهدای گمنام در کشور داریم که ۳۰ درصد آن در تهران است.

او با ابراز امیدواری از اینکه نهاد‌های جهاد و مقاومت در تهران بیشتر شود، گفت: در حالی که مسائل جناحی سیاسی در بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس جایی ندارد این امر نشان می‌دهد دفاع مقدس برای تمام آحاد کشور است.

رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از اعضای شورای شهر و شهردار تهران در خصوص موزه دفاع مقدس تشکر و اظهار کرد: در روز‌های گذشته شاهد حذف عنوان شهید از برخی معابر شهری بودیم که مدیریت شهری نسبت به این موضوع حساسیت مناسبی نشان داد و اقداماتی را در ارتباط با رفع این تابلو‌ها انجام داد که امیدوارم در آینده شاهد چنین اتفاقات ناپسندی نباشیم.

سردار کارگر با بیان اینکه در گذشته شورایی تحت عنوان شورای ترویج روحیه جهاد و شهادت در شهرداری شکل گرفته بود اظهار کرد: متأسفانه بیش از یک سال است که این شورا در شهرداری تشکیل نمی‌شود و درخواست دارم که این شورا دوباره به کار خود ادامه دهد.

او با بیان اینکه اکنون ۱۵ موزه دفاع مقدس در سطح شهر داریم، گفت: این موزه‌ها تا پایان سال به ۲۱ موزه خواهد رسید که در واقع دولت و شهرداری در سراسر کشور این موزه‌ها را راه انداختند.

رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه گریزی به موضوع راهیان نور زد و گفت: در سال گذشته ۷ میلیون نفر به مناطق راهیان نور اعزام شدند که از این جمعیت بیش از ۷۰ درصد، جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال بودند.

سردار کارگر با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه ملی بزرگ پهباد‌های آمریکایی که توسط پدافند جمهوری اسلامی ساقط شدند، افزود: روز گذشته این مجموعه با حضور سردار یزدی در موزه دفاع مقدس کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار