مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: نشست تخصصی «جنگ و صلح در سپیده‌دم تاریخ» در موزۀ هفت‌تپه برگزار می‌شود.

عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به این‎که شناخت جنگ و صلح در تمدن‌های گذشته ذهن‌های ما را در جلوگیری از جنگ‌ها و تداوم صلح ورزیده‌تر می‌کند، گفت: سرزمین ایلامیان به موجب موقعیت استراتژیکش همواره مورد طمع و تهدید قدرت‌ها به ویژه از سوی بین‌النهرین بوده است و بر همین اساس نمونه‌ای منحصربه‌فرد از تاریخ شکل‌گیری جنگ‌ها، آتش‌بس‌ها و صلح‌ها به شمار می‌رود.

او با تأکید بر ظرفیت پژوهشی بسیار غنی در تاریخ و فرهنگ ایلامیان بیان داشت: نشست تخصصی «جنگ و صلح در سپیده‌دم تاریخ» نخستین نشست تخصصی از سلسه‌نشست‌هایی است که با محور بازشناسی تاریخ ایلامیان، از این پس در موزۀ هفت‌تپه برگزار می‌شود.

رشنویی تصریح کرد: نشست تخصصی «جنگ و صلح در سپیده‌دم تاریخ» از مجموعه رویداد‌هایی است که به مناسبت روز جهانی صلح، در هفتۀ پیش روی این مناسبت در موزۀ هفت‌تپه برگزار می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه اظهار داشت: گفت‌وگوی نخست این نشست، با عنوان «انسان‌شناسی جنگ» و سخنرانی دکتر حامد وحدتی‌نسب در روز چهارم مهرماه ۹۸ ساعت ۱۰ برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این نشست در گفت‌وگوی دوم، طولانی‌ترین کشمکش تاریخ: نگاهی به روابط ایران و بین‌النهرین از هزاره چهارم تا اوّل پیش از میلاد» را با سخنرانی دکتر کامیار عبدی در همان روز ساعت ۱۱ صبح ارائه خواهد کرد.

عاطفه رشنویی بیان کرد: محل این نشست، سالن نشست‌های موزۀ هفت‌تپه واقع در کیلومتر ۹۰ جاده اهواز به شوش، کیلومتر ۳ جاده اختصاصی نیشکر، موزۀ هفت‌تپه است.

انتهای پیام/گ

برگزاری نشست تخصصی «جنگ و صلح در سپیده‌دم تاریخ!»

برچسب ها: میراث فرهنگی ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.