مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: شناخته شدن شهر‌ها در سطوح ملی باعث جذب سرمایه‎گذاران در این حوزه خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدحکمت‎الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: شهر‌های اهواز، دزفول، هویزه و شوشتر به عنوان شهر‌های ملی صنایع دستی به ترتیب در رشته‎های مینای صبی، کپوبافی، بوریابافی و احرامی‎بافی شناخته شده که این موضوع به نوعی یک برندسازی برای استان محسوب و باعث می‎شود این صنایع و شهر‌ها در سطح ملی و فراملی شناخته شوند.

او افزود: شناخته شدن این شهر‌ها در سطوح ملی و فراملی نیز باعث مطلع شدن سرمایه‎گذاران این حوزه از وجود چنین شهر‌هایی با چنین ظرفیت‎هایی می‎شود که این به نوبه خود حفظ فرهنگ و آثار هنری و تداوم آن‎ها در شهر‌های مذکور را درپی خواهد اشت.

موسوی بیان داشت: حوزه صنایع دستی علاوه بر این که تولید ملی و رونق تولید را در پی دارد عملاً موجب ارزآوری و اشتغال خانم‎های خانه‎دار و کسانی که دسترسی به حجم سرمایه‎گذاری بالا و یا زمان آزاد کافی برای کار در خارح از منزل را ندارند می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: این افراد می‎توانند با کمترین حجم سرمایه‎گذاری و کمترین آموزش‎ها به راحتی کارگاه‎های صنایع دستی را راه‎اندازی و به اشتغال دست پیدا کنند.

انتهای پیام/م

توسعه اشتغال در توجه به صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.