دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: تاکنون ۸۵ موکب از استان برای ارائه خدمات به زوار اربعین ثبت نام کرده اند و برنامه این است که استقرار موکب‌ها را از ۳۶ نقطه افزایش ندهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید خورشیدی دبیر ستاد مردمی اربعین استان در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۸۵ موکب از استان برای ارائه خدمات به زوار ثبت نام کردند و برنامه ما این است که استقرار موکب‌ها را از ۳۶ نقطه افزایش ندهیم و خدمات در یک نقطه ارائه شود.

خورشیدی افزود: در حال حاضر قرارگاه‌های ما فعال شده است و خادمان اعزام شده اند.

او اضافه کرد: پارسال ۶۲ موکب در سامانه ثبت و در ۳۶ نقطه و ۶ قرارگاه ساماندهی شد؛ یکی از مشکلات مردم قزوین اسکان در نجف بود چراکه خود عراقی‌ها در این شهر موکب ندارند، اما این مشکل تا حدودی حل شده است.

خورشیدی گفت: پارسال با کمک ۶ میلیارد تومانی مردم استان در مجموع به ۲۵۳ هزار زائر در موکب‌های قزوین خدمات داده شد و یک میلیون و ۳۵۵ هزار پرس هم در اختیار زائران قرار گرفت.

او افزود: پارسال در قزوین به عنوان پایلوت، اپلیکیشنی برای بازرسی و سرکشی به موکب‌ها طراحی شد که امسال در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

خورشیدی عنوان کرد: پارسال در حوزه فرهنگی، طلاب قزوینی طرحی را تحت عنوان اتوبوس شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی اجرا کردند که طی آن فعالیت‌های فرهنگی از قبیل سرود، توزیع کتاب و تئاتر انجام گرفت که امسال هم اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان گفت: پارسال با اعزام مبلغان نمازجماعت در همه موکب‌ها اقامه شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری برای مودت بین ملت‌ها در اربعین طرحی به عنوان موکب بین الملل برای گفتگوی بین اقوام توسط طلاب قزوینی راه اندازی خواهد شد که کار مبتکرانه‌ای است.

خورشیدی گفت: طبق اعلام سازمان حج و زیارت، ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و بهتر است که زائران به صورت گروهی اعزام شوند تا راحت‌تر از امکانات استفاده کنند.

خورشیدی افزود: در حوزه حمل و نقل زائران، مشکلاتی در سطح کشوری داریم که در حال پیگیری است و طی جلسه‌ای با استاندار جدید قزوین مطالب بیان خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان گفت: برای اطلاع رسانی اخبار اربعین سایتی راه اندازی شده است که در این جلسه رونمایی می‌شود و موکب رسانه را تشکیل دادیم تا اطلاعات بروز در اختیار زائران قرار گیرد.

خورشیدی اضافه کرد: همه ما در ستاد مردمی اربعین استان قزوین خادم امام حسین (ع) هستیم و مکان این دفتر هم از سوی نماینده ولی فقیه در استان در اختیار ستاد قرار گرفته است و برچسب خاصی ندارد؛ درب این ستاد به روی همه باز است و ما هیچ دخل و تصرفی در فعالیت‌های سیاسی نداریم و اجازه این اتفاق را هم به هیچ شخص و جریانی نخواهیم داد.

انتهای پیام/ک

تاکنون ۸۵ موکب از استان برای ارائه خدمات به زوار اربعین ثبت نام کرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار