مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولان و همچنین اجرای خط ویژه نابینایان هم اکنون توسط شهرداری درحال انجام است، زیرا با استاندارد‌های موجود و لازم فاصله‎های بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، کرم رضا پیردایه  رئیس اداره بهزیستی بروجرد اظهار داشت: شهرداری مسئولیت اجرایی کف ساز پیادهرو‌ها و خط ویژه نابینایان را بر عهده دارد هر چند اقدامات خوبی انجام شده، کامل نیست و با استاندارد‌های لازم فاصله زیادی دارد و این امور باید با در اولویت قرار گیرد.

او گفت: در بروجرد بیش از هفت هزار معلول با معلولیت‌های مختلف از جمله جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتاده تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که نیازمند مناسب سازی معابر و اماکن عمومی هستند.

او بیان کرد: علاوه بر این جانبازان و سالمندان نیز نیازمند مناسب سازی و مبلمان شهری و دسترسی آسان هستند که این از حقوق اولیه و حقوق شهروندی آن‌ها است.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد به برگزاری کمیته مناسب سازی شهرستان در هر سه ماه یکبار اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری یکی از اعضای مهم این ستاد است که مناسب سازی اماکن عمومی، دولتی و غیر دولتی، معابر عمومی، فضا‌های عمومی و پارک‌ها و پیاده رو‌ها را دنبال می‌کند.

پیردایه اضافه کرد: شرط اولیه صدور پروانه ساختمان یا پایان کار تمامی اماکن عمومی دولتی و غیر دولتی منوط به رعایت اصول مناسب سازی و دسترسی آسان برای جامعه هدف بهزیستی است.

انتهای پیام/م

مناسب‌سازی معابر شهری در بروجرد با استاندارد‌ها فاصله دارد

برچسب ها: بهزیستی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.