مدیر کل غله وخدمات بازرگانی لرستان از خرید ۲۹۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خبرداد.

بیرانوند مدیر کل غله وخدمات بازرگانی لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت:خرید تضمینی گندم ودانه‌های روغنی از ابتدای خرداد ماه از مناطق جنوب استان شروع شده ودر حال حاضر در مناطق شرقی وشمالی ادامه داد.

وی افزود: تا امروز ۲۹۲ هزارتن گندم از کشاورزان استان در غالب ۶۲ هزار و ۸۵۹ محموله تحویل ۴۰ مرکز خرید در سراسر استان شده است.

بیرانوند مدیر کل غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهارداشت: تا پایان روز یازدهم شهریور ماه مقدار ۲۹۲۷۱۴ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از طریق ۴۰ مرکز خریداری و ذخیره شده است.

او افزود: این مقدار گندم در قالب ۶۲۸۵۹ محموله از ۲۶ هزار کشاورز دریافت شده است.

بیرانوند تصریح کرد: بیشترین خرید گندم تاکنون به ترتیب مربوط به شهرستان‌های ازنا با ۶۴ هزار تن، کوهدشت با ۵۴ هزار تن و دلفان با ۳۶ هزار تن بوده و در مجموع تولیدوخرید گندم در مناطق جنوبی استان نسبت به سال قبل افزایش ودر مناطق مرکزی، شمال و شرقی استان به دلیل عدم بارندگی مناسب در فصل بهار کاهش یافته است

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی لرستان وجه پرداختی به کشاورزان را تا پایان روز یازدهم مرداد ماه ۳۴۵۰ میلیارد ریال اعلام و بیان داشتند مانده مطالبات کشاورزان نیز به تدریج پرداخت خواهد شد.

بیرانوند در پایان میزان خرید دانه روغنی کلزا در استان را ۳۰۲۶ تن اعلام و اظهار داشتند مطالبات کشاورزان بابت تحویل کلزا بصورت کامل تسویه شده است؛ که در تولید کلزا وتحویل این محصول به مراکز دولتی شهرستان سلسه با دوهزار تن در رتبه نخست قرار دارد

لازم به ذکر است در حال حاضر ۲۷ مرکز خرید در نقاط مختلف استان فعال میباشند وتا اواسط مهرماه  امسال نسبت به دریافت محصول از کشاورزان اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/م

خرید تضمینی گندم در استان لرستان از ۲۹۰ هزار تن گذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.