لرستان؛

خریداری 60 هزارتن گندم از کشاورزان الیگودرزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان الیگودرز گفت: تاکنون بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان الیگودرز خریداری شده اما هیچ مبلغی به کشاورزان داده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمید رضا غلامی افزود : پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت محصول گندم بیش از 70 هزار تن از کشاورزان این شهرستان گندم خریداری شود .
وی اظهار کرد : شهرستان الیگودرز به دلیل ارتفاع بالا کار برداشت گندم هنوز تمام نشده است و در برخی مناطق کوهستانی هنوز آغاز برداشت گندم شروع نشده است .
وی گفت :از مجموع 42 هکتار سطح زیر کشت گندم این شهرستان 9 هکتار آبی و 32 هکتار به صورت کشت دیم بوده است .
غلامی با اشاره به اینکه امسال کل استان لرستان لرستان تولید بالایی در محصول گندم داشته است گفت : متاسفانه کشاورزان الیگودرزی امسال را به دلیل سرمای شدید و آفات با کسر تولید روبرو بودند به طوری که عملکرد پایینی نسبت به سال گذشته داشته ایم .
وی گفت: شهرستان الیگودرز سال گدشته رتبه اول تولید گندم را داشته که امسال با توجه به پراکندگی باران و مسایل دیگر جوی این رتبه را از دست دارده است .
مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز گفت: شهرستان الیگودرز 200دستگاه کمباین ،6مرکز خریدگندم،8 کارخانه آرد و یک مجتمع سیلویی را برا ی خدمات به کشاورزان در اختیار دارد .
به گزارش ایرنا در حال حاضر کشاورزان گندم کار این شهرستان بیش از هشت هزار میلیارد ریال بابت تحویل گندم از جهاد کشاورزی طلب دارند که شایسته است با توجه به منبع اصلی درآمد مردم الیگودرز از طریق کشاورزی مطالبات کشاورزان پرداخت شود .
شهرستان الیگودرز در شرقی ترین نقطه لرستان قرار دارد.
 
انتهای پیام /ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.