محسن طباطبائیان گفت : سطح زیر کشت محصول استراتژیک گندم در این شهرستان حدود یک هزار و ۳۶۴ هکتار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان ضمن بیان اینکه سطح زیر کشت محصول استراتژیک گندم در این شهرستان حدود یک هزار و ۳۶۴ هکتار است، گفت: میزان تولید گندم امسال حدود چهار هزار و ۹۸۶ تن گزارش می‌شود.

او ضمن بیان اینکه میزان برداشت گندم در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ تن بوده است، افزود: این آمار‌ها نشان می‌دهد برداشت این محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه برداشت گندم در مزارع این شهرستان از اواخر خردادماه آغاز شد، ابراز داشت: ۱۱ دستگاه کمباین شامل چهار دستگاه بومی و هفت‌دستگاه غیربومی در این مزارع مشغول به کار بودند که اواخر مرداد امسال کار برداشت گندم به پایان رسید.

طباطبائیان بابیان اینکه درمجموع عملکرد تولید و برداشت گندم در دامغان مطلوب بوده است، در ادامه تصریح کرد: بخشی از این محصول استراتژیک در مراکز خرید تضمینی از سوی اداره بازرگانی و چهار مرکز دامغان، رودبار، کلاته و قدرت‌آباد خریداری‌شده است

او بابیان اینکه بخشی از محصول گندم نیز به‌عنوان بذر خودمصرفی برای سال زراعی آینده مورداستفاده قرار می‌گیرد، افزود: یکی از هدف‌گذاری‌ها در تولید گندم بهره‌گیری از گندم باکیفیت و مرغوب است.

انتهای پیام/ح

افزایش برداشت گندم در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.