حجت‌الاسلام عباس امینی گفت : راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی (ع) با استقبال بیشتر مسلمانان زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام عباس امینی امام‌جمعه شاهرود در خطبه‌های جمعه که در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر برگزار شد راهپیمایی اربعین را یک رخداد عظیم جهانی عنوان کرد و گفت : در این روز پیروان تمام ادیان در کنار هم حضور یافته و دوشادوش یکدیگر به زائران خدمات می‌دهند.

او به برگزاری سوگواری سیدالشهدا (ع) در حدود ۴۵ کشور دنیا اشاره کرد و افزود : هر چقدر مردم با فرهنگ عاشورا آشنا شوند دستیابی آن‌ها به سعادت نزدیکتر می‌شود.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه عاشورا تجسم تعالیم قرآن است، خاطرنشان کرد: پیام مهم سیدالشهداء (ع) به تمام مردم جهان این است اگر دین ندارید آزاده باشید.

او ادامه داد: اثبات حقانیت اهل بیت (ع) و زنده نگه داشتن واقعه عاشورا در قالب سخنرانی‌ها و دعا از اموری بود که توسط امام سجاد (ع) به محقق شد.

امام جمعه شاهرود، یادآورشد: آزادگی از دیگر ویژگی‌های قیام عاشوراست و فرهنگ عاشورا در زندگی روزانه مردم نیز تاثیرگذار است.

امینی به آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس عمل به تکلیف الهی بوده و برکات بسیاری را برای مردم به همراه داشت.

او تصریح کرد: دفاع مقدس به برکت خون شهدا امنیت پایدار و عزت را در کشور ایجاد کرد، خودکفایی و تولید تجهیزات نظامی هم از ثمرات این دفاع است.

انتهای پیام/ح

آزادگی از  ویژگی‌های قیام عاشوراست

برچسب ها: اربعین ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.