ژان کلود یونکر خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را گزینه‌ای خسارت بار دانست که پیامد‌های فاجعه باری برای هر دو طرف دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا خروج بدون توافق انگلیس از این اتحادیه را گزینه‌ای خسارت بار دانست که پیامد‌های فاجعه باری برای هر دو طرف دارد.

بر این اساس، ژان کلود یونکر اعلام کرد خروج بدون توافق دست کم یک سال دو طرف را با پیامد‌های فاجعه باری مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد اروپا کمک به کسب توافق برای جدایی انگلیس از اتحادیه اروپاست افزود: اتحادیه اروپا برای تحقق این هدف همه تلاش خود را به کار خواهد بست.

بر اساس آمار رسمی ارزش صادرات انگلیس به اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی ۲۸۹ میلیارد پوند و واردات انگلیس از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ۳۴۵ میلیارد پوند است. اظهارات اخیر یونکر که پس از ملاقات با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بیان شد موضع مقامات اتحادیه اروپا را نرم‌تر از قبل در قبال لندن نشان می‌دهد. به ویژه درباره مرز دو ایرلند که اصلی‌ترین گره برکسیت در انجا شکل گرفته است.

این در حالی است که نخست وزیر فنلاند که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در اختیار دارد در اظهاراتی خشم الود از انگلیس خواست ظرف دو هفته طرح جایگزین خود را برای توافق موجود میان انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی به این اتحادیه ارائه کند در غیر این صورت، منتظر پیامد‌های آن باشد.

۳۱ اکتبر برابر با نهم آبان مهلت تمدید شده انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا پایان می‌یابد و بوریس جانسون بار‌ها اعلام کرده تا این تاریخ تلاش می‌کند هر طور شده حتی بدون توافق کشورش را از اتحادیه اروپا جدا کند.

این در حالی است که نمایندگان مجلس عوام انگلیس ۱۳ شهریور و پیش از تعلیق پنج هفته‌ای با ۳۲۷ رای از مجموع ۶۲۶ رای به طرح جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا رای دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار