برای نخستین بار در خراسان رضوی بیش از ۱۰هزار گل کاکتوس و ساکولنت به طور مستقیم از گلخانه‌های نیشابور به کشور روسیه صادر شد.

بیش از ۱۰هزار گل کاکتوس و ساکولنت از نیشابور به خارج از کشور صادر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد همت آبادی  مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نیشابور گفت: این گل‌ها به دلیل نیاز پایین به آب، آفت و بیماری کم و بازار خوبی که دارد، مورد استقبال علاقمندان به گل و گیاه در شهرستان نیشابور واقع شده است.

او تصریح کرد: تاکنون توانسته ایم بیش از ۲۰ گلخانه پرورش و تولید گل‌های کاکتوس و ساکولنت را در سطح روستا‌های این شهرستان ایجاد کنیم که اغلب این گلخانه‌ها توسط خانم‌های سرپرست خانوار مدیریت می‌شود که علاوه بر ایجاد اشتغال، تولید ثروت و ارزآوری را نیز به همراه دارد.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نیشابور گفت: ما به دنبال این هستیم که با گسترش گلخانه‌های کوچک مقیاس در سطح روستاها، شهرستان نیشابور را نه تنها به قطب تولید کاکتوس و ساکولنت در خراسان رضوی بلکه این شهرستان به قطب تولید این گل‌های زیبا و زینتی در کشور تبدیل شود.

همت آبادی افزود: توانسته ایم با ایجاد شبکه و خرید تضمینی این محصولات و ایجاد بازار‌های جهانی شرایط مناسبی را برای تولید این گل‌های زینتی در شهرستان نیشابور فراهم کنیم.
 
انتهای پیام// ز.م
 

صادرات بیش از ۱۰هزار گل کاکتوس و ساکولنت از نیشابور به خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.