مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۹۷درصد از افراد ۱۰ تا۴۰ سال در استان با سواد هستند، و با این طرح بی سوادی را در مشهد ریشه کن می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، توافق نامه ۳جانبه شهر یادگیرنده میان شهرداری مشهد، شورای اسلامی شهر و آموزش و پرورش استان در سالن شهرداری مشهد به امضا رسید و از پلاک عضویت مشهد در شبکه شهر‌های یادگیرنده نیز رونمایی شد.

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در آستانه ماه مهر و بهار تعلیم تربیت هستیم که به همین مناسبت فعالیت‌هایی در خصوص ترمیم مدارس و کمک به دانش آموزان مستعد و نیازمند به خصوص در حاشیه شهر صورت گرفته است.

او ادامه داد: یک میلیون و ۲۹۰ هزار دانش آموز در استان تحت پوشش آموزش و پرورش در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۹۷درصد از افراد ۱۰ تا۴۰ سال در خراسان رضوی با سواد هستند که با آغاز این طرح سعی ما این است که به آمار ۱۰۰درصدی برسیم و بی سوادی را در شهر مشهد ریشه کن کنیم.

خدابنده افزود: کار در حوضه سواد آموزی بسیار دشوار است و ما به کمک استاندار، فرامانداران، نمایندگان و ائمه جماعت خرسان رضوی بسیار نیازمند هستیم.

او تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که امروز نگاه خیلی از شهر‌ها به مشهد الرضا است و پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در این شهر حاصل شده نه تنها نگاه شهر‌های داخلی بلکه توجه تمام جهان اسلام را به این شهر جلب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال‌های نه چندان دور مرکز تولید ایده و تغییرات در تهران بود؛ اما امروز تهرانی‌ها نیز می توانند از ایده‌های تولید شده و تغییرات ایجاد شده در مشهد استفاده کنند.

در پایان مراسم نیز از پلاک عضویت شهر مشهد در شبکه شهر‌های یادگیرنده رونمایی شد.

انتهای پیام//ع. ع

 

امضای توافق نامه شهر یادگیرنده در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.