رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ملایرگفت: دهم مهرماه دهمین جشنواره شیره‌پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان برگزار می‌شود.

برگزاری دهمین جشنواره شیره‌پزی در مانیزانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ملایرگفت: جشنواره شیره‌پزی مانیزان در هفته گردشگری با حضور مسئولان در روستای مانیزان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این جشنواره همزمان با برداشت انگور و شیره پزی هر ساله در مهرماه برگزار می‌شود افزود: برنامه با سخنرانی فرماندار، مدیرکل میراث فرهنگی، نمایندگان مجلس و برگزاری تواشیح، نقالی، مداحی و شاهنامه خوانی پیش خواهد رفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر از برگزاری مسابقه «شیره برتر» و تجلیل از نفرات اول تا سوم خبر داد و گفت: بازارچه عرضه سوغات و مشتقات شیره به صورت محلی نیز با همکاری اهالی و شورای روستا برپا خواهد بود.

او با بیان اینکه به صورت تقریبی هر ساله ۸ تا ۱۰ هزار نفر میزبان روستای مانیزان در ایام شیره پزی هستند گفت: انگور ملایر ثبت جهانی و مراسم شیره پزی مانیزان نیز ثبت ملی شده است.

جلیلی تأکید کرد‌: با توجه به استقبال مردم از این جشنواره قرار شده دو روز مهلت برپایی بازارچه افزایش یابد.
انتهای پیام/ج


دهمین جشنواره شیره پزی در مانیزان برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.