معاون سیاسی وزیر کشور گفت: سیاست کلی وزارت کشور، الکترونیکی شدن روند انتخابات است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز پنج شنبه ۲۸ شهریور ۹۸ در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سیاست کلی وزارت کشور الکترونیکی شدن روند انتخابات است، گفت: الکترونیکی شدن ثبت‌نام، احراز هویت، اخذ و شمارش آرا یکی از تکالیف وزارت کشور است که تاکنون تنها شرایط احراز هویت با استفاده از کد ملی به صورت الکترونیک در کشور وجود دارد.

او با اشاره به اینکه احراز هویت افراد در زمان شرکت در انتخابات مانع استفاده از شناسنامه افراد متوفی، شناسنامه جعلی و ... می‌شود، افزود: با رایزنی و توافق با شورای نگهبان برای نظارت، سایر مراحل رأی گیری در چندین شعبه به شکل کاملاً الکترونیک انجام می‌شود.

عرف با بیان اینکه طبق ماده ۱۱ قانون انتخابات کشور، همه دستگاه‌ها موظف هستند امکانات و تجهیزات خود را در اختیار استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها قرار دهند، اظهار داشت: در سال‌های گذشته این هماهنگی در بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشت و باید بیشتر تقویت شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص ساماندهی فعالیت احزاب در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت کشور گسترش و تعمیق فعالیت احزاب است که در کمیسیون ماده ۱۰ در خصوص فعالیت احزاب تصمیم‌گیری می‌گردد.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در سفر به استان‌ها برگزاری جلسه با معتمدین و احزاب سیاسی برای تعامل بیشتر است.

عرف گفت: درخواست اصلی ما از احزاب این است در انتخابات با برنامه وارد شوند و از دادن شعارهای کلی که پاسخی برای آن‌ها ندارند امتناع کنند.

انتهای پیام/ن

سفر معاون سیاسی وزیر کشور به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.