آیت الله سبحانی گفت: اقدام سازمان امور مالیاتی در ملزم کردن پزشکان به گذاشتن کارت‌خوان در مطب را مناسب توصیف و ابراز امیدواری کرد تا این امر برای سایر مشاغل نیز اجرایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله جعفر سبحانی  مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس امور مالیاتی کشور و معاونان او، با بیان اینکه امروز درآمد‌های نفتی کشور با توجه به شرایط تحریم‌ها محدود شده است، گفت: همه ما در یک کشور زندگی می‌کنیم و اداره کشور نیازمند درآمد است و امروز که درآمد‌های نفتی کشور از سوی خارج محدود شده، باید برای حل مشکل آن فکری کرد.

او با اشاره به سفارش حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر اظهار داشت: امام علی علیه السلام در توصیه به مالک برای دریافت مالیات از مردم، در ابتدا بر موضوع آبادانی تأکید فرمودند و این به این معناست که اگر مردم آبادی و عمران را دیدند در این صورت مالیات نیز پرداخت می‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: باید فرهنگ سازی در جامعه در زمینه مالیات به گونه‌ای باشد که مردم مالیات را یک نوع جریمه ندانند؛ بلکه آن را کاری حسنه و نیکو به شمار آورند.

او ضافه کرد: اگر مردم تأثیرات پرداخت مالیات را در کشور و زندگی خود احساس کردند در این صورت مشارکت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

در دریافت مالیات‌ها نیز باید طبقه بندی‌های لازم صورت گیرد

آیت الله سبحانی ابراز داشت: در دریافت مالیات‌ها نیز باید طبقه بندی‌های لازم صورت گیرد و می‌بایست مراعات حال افرادی که دارای درآمد‌های پایینی هستند انجام شود.

او همچنین عنوان کرد: امروز کشور دارای نیاز‌های ضروری است و دولت باید در هزینه کرد‌ها صرفه جویی لازم را داشته باشد و برخی از هزینه‌ها که دارای اولویت نیستند نباید انجام شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مسافرت‌های خارجی بدون ضرورت باید کم شود و حتی المقدور با انجام تماس‌های تلفنی ارتباط‌ها را برقرار و مشکلات را مرتفع کرد.

او افزود: پس از انقلاب اسلامی تاکنون در راستای عمران و آبادانی کشور اقدامات بسیار چشمگیری توسط دولت‌ها صورت گرفته است و اگر مردم محل هزینه مالیات‌ها را بدانند مشارکت آن‌ها در پرداخت مالیات نیز افزایش پیدا می‌کند.

آیت الله سبحانی اقدام اخیر سازمان امور مالیاتی کشور در ملزم کردن پزشکان به گذاشتن کارت خوان در مطلب‌ها را مناسب توصیف و ابراز امیدواری کرد تا این امر برای سایر مشاغل نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/الف

پیگیری گذاشتن کارت‌خوان در مطلب پزشکان اقدام مناسبی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
همه باید مطب های خصوصی رو تحریم کنیم بریم مراکز دولتی.پزشکا هم با کارت های خالی تنها بمونن.چرا در امد پزشک باید بیشتر از کارمند باشه.؟
آخرین اخبار